Ако ми беше казал някой, някога, че ще се кача с лека кола по ски-пистата Червено знаме в Боровец, щях да му се изсмея. Но сега се смея сам на себе си, защото леката кола, освен че беше луксозна и автоматик, имаше една много сериозна особеност - беше Subaru Outback. Трилитров, шестцилиндров боксер с мощност 245 к.с., управляван по системата SI-drive. Тя позволява три режима на движение - "интелигентен" /с изключване на два цилиндъра от работа в условията на икономично и градско движение, спортен /sport mode/ и "остро"спортен /Sport Sharp/. Моделът е с обновен дизайн, има нова хромирана решетка, огромни брони и фарове за мъгла, които допълнително подсилват масивната визия на колата. Със своя просвет от 200 мм този класически кросоувър показа завидни възможности извън пътя дори и с по-малкия си двигател 2,5 литра със 165 к.с.
Двигателите със срещуположни цилиндри тип боксер, както и уникалната система за точно симетрично разпределение на усилията и теглото към 4-те задвижващи колела /Symmetrical AWD/ са в основата на отличното поведение и стабилността на всички автомобили Subaru, както на пътя така и извън него.
Всичко това се случи, когато представителят на Subaru за България Субару Моторс Трейдинг организира тест драйв в Рила в курорта Боровец. На наше разположение беше цялата гама, която се предлага в момента на пазара. В центъра на вниманието бяха обновените модели Outback и Legacy, както и последните варианти на Forester, Impreza и B9 Tribecа.
Автомобилите наистина направиха силно впечатление, както с поведението си на асфалта, така и с възможностите си извън него по тежко намокрените ски-писти.
Класическият Forester с двигател 2 литра и 158 к.с. също се изкачи с лекота до върха на самите писти в известния ни курорт. Моделът разполага с понижаващи предавки /трансмисия с демултипликатор/, централен и заден диференциал с ограничено приплъзване, и Hill Holder система за подпомагане при потеглянето по наклон при моделите с 5-степенна механична предавателна кутия.
По-силният мотор 2,5 турбо с 230 к.с. дава още по-големи възможности на този модел.
Моделите Legacy във варианти седан и комби, както и Impreza, показаха също отлични качества най-вече на мокрите пътища в Рила. Със своите двигатели тип боксер със срещуположно разположени цилиндри и симетричната си система за задвижване на 4 колела те остават много балансирани и сигурни при движение дори с висока скорост.
На разположение бе и топмоделът B9 Tribecа – първият SUV на марката, който има оригинален дизайн и изключителен интериор. Автомобилът разполага с до 7 места. Моделът е оборудван с двигател тип боксер и изключителната симетрична система AWD. Обемът му е 3 литра и е разработен със система за променлив ход на клапаните в зависимост от оборотите.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!