Всъдеход за всекидневна активност и спорт
Едва ли има някой колега на пътя, който да не е споменавал най-близката роднина на хората, най-вече от строителния бранш, които активно рушат чрез копане, най-често напречно hрадските улици. Съвсем логично и свързано с гласовото действие зад волана ти идва мисълта за каране в тези трапища на як автомобил тип джип. Имахме възможност, благодарение представителството на марката SsangYong у нас Ратола Моторс да изпробваме интересното им предложение наречено Kyron.
Автомобилът има зависимо задно окачване, което е много по-надеждно при движение в оф-роуд условия от независимото. При Kyron специално е използвана съвременна схема за укрепване на моста с пет щанги, което пък подобрява пътното поведение на колата на асфалт. Предното окачване е стандартното с два носача, като пружините са сдвоени с различна твърдост, решение взето за по-висока плавност на хода. Окачването е много солидно, достатъчно твърдо за оф-роуд и малко по-спортно на асфалт от това на стандартна лимузина. То дава основание на производителя да позиционира автомобила не само в категорията SUV, но и в новия клас, наречен SAV /Sports Activity Vehicle/.
Тази заявка изисква известно потвърждение, чието начало намираме във външността на колата. В профил Kyron е много динамичен, със стремителни поясни линии и стестнени стъкла. Отпред и отзад Kyron изглежда динамично клиновиден, автомобил с генетично присъща динамика и енергичност при движение. Картината довършват необикновенната форма на задния прозорец и ефектният спойлер на покрива.
Трудно е да се каже, че стойката зад волана е спортна, аз бих я нарекъл по-скоро удобна за мойта, добре отглеждана от жена ми фигура и стандартните за български нормален мъж 100-на килограма. Кожената седалка е с електропривод и памет за три положения. Освен стандартните регулировки на седалката на разположение е още и реглаж по височина на предната и задна седалищна част. Воланът се регулира по наклон.
Поведението на пътя на автомобила изпробвах по нагънатите завои от София до Самоков. Наклоните на купето в завой са пренебрежимо малки, колата дава чуство на стабилност и устойчивост, не стряска със загуба на управляемост дори и при изключена ESP. Удоволствието идва, когато колата се кара по утъпкан земен път. Задното предаване, което е стандарт при движение в леки пътни условия, позволява автомобилът лесно да бъде вкаран в занасяне, което пък се контролира и стабилизира лесно. Поради особеностите в електронната програма за намаляване вредностите и изпълняване нормите на Евро 4, реакцията на педала на газта не е много спортна в ниските обороти. Но в момента, когато оборотомерът покаже 2000/мин, турбото отваря както трябва и разбираш напълно какво значи 310 Нм въртящ момент - колата излита като шибнат с камшик кон напред, който обаче лесно и бързо се укротява от мощната спирачна система.
Под капака е разположен съвременен дизел тип Xdi с ходов обем два литра и максимална мощност 141 к.с., който е куплиран с петстепенна автоматична предавателна кутия. Тя е "адаптивна", достатъчно бързо и равномерно превключва предавките нагоре и надолу, предвиден е и ръчен режим на превключване на предавките. Двигателят започва да се чува в купето само при рязко натискане до пода на педала на газтта, а при скорост до 120 км/ч външният шум въобще не се усеща.
В градски условия е много добра видимостта, заради височината на сядане, както и заради големите странични огледала. Автомобилът без проблем и комфортно подържа крайцерска скорост от 150 км/ч, ускорява се от 0 до 100 км/ч за 16 сек. и в същото време предлага отличен среден разход за толкова масивна кола - 8,4 л на 100 км път /7,1 л извънградско, 10,6 градско/.
Доста добре са устроени пътниците отзад. Гърбът на седалката се регулира по наклон, мястото за краката е повече от достатъчно, особенно висок е комфортът, когато отзад се возят само двама.
Независимо от спортните амбиции на производителя в Kyron са запазени основно важните за сериозен всъдеход елементи като рамната конструкция, твърдия заден мост и понижаващата трансмисия.
Всъщност системата за задвижване на четирите колела е аналогична на тази при по-големия всъдеход на фирмата Rexton. В нормален режим колата е със задвижване на задния мост, а при необходимост твърдо се включва и предния. Препоръчително е това да става при скорости до 70 км/ч и при хлъзгаво пътно покритие. Ако се налага да се влезе в истински оф-роуд се включва ръчно и понижаващата предавка.
Полигонът за нея беше хълмът на делтапланеристите край София, където въпреки всичките ми опити не успях да накарам някое колело да провисне, заради огромния ход на окачването. Колата преодоля продължителния, почти 40-градусов наклон в двете посоки, като надолу особенна подкрепа ми оказа системата за спускане по наклон HDC /Hill Descent Control/. Тя се задейства при нарастване на наклона над 10% и подържа скорост на спускане от 7 км/ч.
Друга силна страна на колата е багажникът. Той е и голям и много универсален. Колата бързо и леко се преобразува за по-обемисти товари, като предлага товарно помещение с равен под и обем от 1222 литра. В същото време третият ред седалки си е чиста атракция за децата, които за щастие на родителите още при откриването на скритата седалка в багажника просто ще си останат отзад като залепени.
А за таткото допълнителен и то не малък повод за радост е данъчният кредит на автомобила. И като заговорихме за финанси, въпрос, който винаги стои на първо място при закупуването на автомобил, трябва да се отбележи уникално дългия за нашия пазар срок на разсрочено плащане предлагано от Ратола - 7 години! Компанията има дългогодишна практика в предлагането на цялостни решения според нуждите на клиента – от избора на най-подходящия за него автомобил, до персонализация, посредством няколко аксесоарни програми. Консултантите на Ратола предлагат не само автомобил, но и лизинг, изработен "по мярка на клиента - с или без придобиване на собственост, първоначалната вноска между 10% и 80%, различни варианти за плащане на данък добавена стойност - авансово, разсрочено във вноските и ДДС, финансирано от лизингодателя. Лихвата се начислява само и единствено върху остатъка на главницата всеки месец, средно годишното оскъпяване е 3.9%, като лихвеният процент не се променя през лизинговия период, защото не е обвързан с основния лихвен процент на БНБ или LIBOR.
Сключването на лизинговите договори се извършва в офисите на Ратола, а одобрението на кредит се получава по облекчена процедура до 24 часа. При вариантите без авансово заплащане на ДДС не се изисква авансово плащане на цялата сума на ДДС, което намалява значително финансовата тежест на първоначалните разходи. Ако клиент желае да ползва данъчен кредит, може да избере варианта "ДДС, финансирано от лизингодател, при който лизингодателят заплаща авансово цялото ДДС и след това го разсрочва към месечните вноски на клиента. По този начин дори при минимална първоначална вноска от 10%, клиентът е кредитиран с пълния размер на данъка.
При варианта с ДДС, разсрочен във вноските, клиентът може да избира дали да придобие автомобила в края на лизинговия период или не. Първоначалната вноска е минимум 10%, а остатъчната стойност е между 5% и 20%. По този начин сумата за финансиране е чувствително намалена и дори луксозните версии с лекота се вписват в стандартните фирмени бюджети. Ето и два от предлаганите лизингови варианти:
Вариант 1 – с остатъчна стойност
Първоначална вноска – 10%
Срок на лизинга – 5 години
Остатъчна стойност - 5%
Месечна вноска - 360 евро с включен ДДС
Предимства: 1)няма задължение за придобиване на собствеността. 2) след изтичане на 5-годишния лизингов период остатъкът също може да бъде разсрочен
Вариант 2 – без остатъчна стойност
Първоначална вноска – 20%
Срок на лизинга – 7 години
Остатъчна стойност – няма
Месечна вноска - 249 евро с включен ДДС
Предимства: 1) ниска месечна вноска 2) дълъг период на изплащане без административни усложнения
Ако и това не отговаря на финансовите ви разчети, консултантите в Ратола предлагат поредната приятна изненада - лизинг без "такса лизинг - в сила от месец април, както и примамлива промоция за модели на склад, която стартира от 16-и април.
Инж. Иля Селиктар
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!