Това са автомобилите на българските участници в Shell Eco-marathon Европа 2013

Main April 29, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 10020 views | no comments

В истински празник на българския инженерен талант на тема енергийна ефективност и устойчив транспорт се превърна официалното представяне на автомобилите на българските студенти и ученици в Shell Eco-marathon 2013. Зам. министърът на образованието, младежта и науката г-жа Петя Евтимова приветства отборите и изрази подкрепата на министерството за инициативата. Завършените автомобили са кулминацията на усилената работа на трите отбора в търсене на иновативни решения за интелигентна мобилност. През май предстои състезанието в Ротердам, където младите инженери на България ще премерят сили с цяла Европа.
Колата на младите инженери от ТУ - София, класирали се втори миналата година, се казва Еко 2, тежи 90 кг, дълга е 3 м, задвижва се от водородна горивна клетка и развива скорост до 40 км/ ч. Шасито на автомобила е изработено от дуралуминий, а купето е от стъклопласт. Отборът на ТУ - София, който участва в надпреварата за шеста поредна година, очаква да измине поне 80 км с 1 кВтч електроенергия.
Студентите от ТУ - Варна, които ще участват в надпреварата за пета поредна година, са не по-малко амбицирани. За първи път те разработиха автомобил със зареждаща се в електрическата мрежа батерия (plug-in) в категория „Градски тип“. По думите на техния капитан Георги Митев автомобилът на отбора – Квази – захранван с енергия от електрическата мрежа, с тегло 95 кг, дължина 2.22 м и максимална скорост 60 км/ ч, ще може да измине 190 км с 1 кВтч електроенергия. Рамата на автомобила е изработена от алуминий, а купето - от вералит. Не по-малко целеустремен е и отборът на най-младите участници тази година – учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Вапцаров” - гр. Чепеларе, които едва преминават възрастовата граница от 16 г. за участие в Shell Eco-marathon. Участието в това състезание вече е успех за тях. „Надяваме да постигнем и достойно класиране“, коментира капитанът и ръководител на отбора Тодор Михайлов. Електромобилът на учениците е прототип с plug-in батерия и соларен панел. Колата на име STORM е дълга 2,50 м, тежи само 40 кг и има капацитет да измине 400 км с 1 кВтч енергия. Тя развива скорост до 52 км/ч. Носещата конструкция на STORM е изработена от алуминий и стомана, а купето - от фибростъкло. Аеродинамичната форма на купето е един от основните елементи, върху които трите отбора са концентрирали усилията си с оглед постигане на целите за икономичност на това състезание.За да подкрепят отборите от Варна и Чепеларе, в събитието се включиха съответно младият български актьор Димо Алексиев и олимпийският шампион по биатлон Екатерина Дафовска. Тази година те са ментори на младите състезатели, като целта е да ги мотивират, амбицират и да им вдъхват кураж.

 
Keywords:   shell, shell eco marathon
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...