ТРОЙНА ПОБЕДА ЗА PEUGEOT В ЕДНО ИЗКЛЮЧИТЕЛНО РАЛИ МОНТЕ КАРЛО
77-то издание на рали Монте Карло безспорно ще остане в историята като изключително, заради времето и обратите, достойни за най-добрите филмови сценарии. В края на трите етапа, Peugeot също записа нова страница в спортната си история, постигайки тройна победа с 207 Super 2000 воден от пилотите Себастиан Ожие, Фреди Лоа и Стефан Саразен.
Последният успех на Peugeot в Монте Карло датира от 1985 с 205 Турбо 16 и Ари Ватанен. Въпреки участията си с 206 WRC и 307 WRC, Лъвът не успя да го повтори до тази година, благодарение на 207 Super 2000, истински образец в този шампионат. Нищо обаче не беше сигурно предварително. При силна конкуренция и непрекъснато променящи се метеорологични условия, смяната на сцеплението и многобройните капани, пилотажът и надеждността на механиката бяха решаващи.
Атакувайки в последния етап, в който имаше две преминавания през митичния проход Тюрини, четирима пилоти завършиха в една и съща минута: Ожие (207 Super 2000), Лоа (207 Super 2000), Ханинен (Skoda Fabia) и Крис Мийк (207 Super 2000). Тенденцията се промени още на първото състезание с хронометър, когато отпаднаха двама претенденти: Ханинен и Мийк, които излязоха от пътя, малко след старта. Тази скоростна отсечка бе белязана и от спуканата гума на Лоа, който изостана с две минути и зае второ място след Гардeмайстер с Fiat.
Излизайки от състезанието, последният остави двама пилоти на Peugeot начело. В последната обиколка към тях решително се присъедини Стефан Саразен. Ангажираният от Peugeot и подкрепян от Асоциацията на концесионерите Peugeot Саразин нямаше друга алтернатива освен да атакува в последните две скоростни отсечки, за да запази третото си място, на 2 секунди пред Skoda с Копецки.
Саразен се представи отлично в прохода Тюрини, постигайки двете най-добри времена за деня, с което победите му в скоростна отсечка станаха 5, а той самият - най-добрият пилот в рали Монте Карло 2009. Саразен завърши на малко под 30 сек. от белгиеца Фреди Лоа. IRC вицешампион, Фреди направи добро състезание, без грешки и се нареди сред фаворитите на сезон 2009. Победител в ралито за младежи, след това на волана на Peugeot 206 през 2007, Себастиан Ожие спечели световната титла Junior в рали шампионата миналия сезон. Младият пилот, избран от BF Goodrich drivers team да защитава знамената му в това състезание, спечели легендарното рали Монте Карло още с първото си сядане зад волана на Peugeot 207 Super 2000, с което се бе запознал едва няколко дни преди това. В първия етап, Ожие проучваше терена", във втория атакува, а в третия бе решителен и наследи Себастиан Льоб начело на Рали Монте Карло.
Peugeot празнува едновременно трима финалисти на Рали Монте Карло и успеха на Тобиа Кавалини (Racing Lions), който завърши на 12 място в общото класиране.
Оливие Кеснел, Директор на Peugeot Sport: 24 години след победата на 205 Turbo, Peugeot постигна забележителен успех в едно от най-интересните състезания в Монте Карло досега. Не можехме да си мечтаем за по-добро начало на сезона, което ни изпълва с доверие към екипа на Peugeot Sport за основната му цел тази година, 24 часа на Льо Ман. Peugeot 207 Super 2000 показа изключителни качества и надеждност. Не трябва да забравяме на кого дължим победата преди всичко. Това са специалистите от Kronos, които свършиха отлична работа и подготвиха две коли-победители и BF Goodrich, които ни осигуриха отлични гуми за тези тежки условия."
Стефан Саразен: Избрах лоши гуми за първата обиколка в Тюрини. Предната лява спадна, смених я, но не успях да завъртя волана. Наложи се да поставя повредената и да сваля амортисьора, за да стигна до асистанса. Успяхме 3 секунди преди края на регламентираното време! Механиците се справиха много добре, което ми позволи да постигна най-добро време в края на ралито. Доволен съм, че допринесох за тройната победа на Peugeot, макар че не станах първи."
Себастиан Ожие: Ключът към тази победа бе разум и способност да изчакаш в началото, когато ритъмът е много бърз. Предвид условията, си казахме, че този ритъм не може да се задържи и запазихме спокойствие, още повече че не познавахме колата. Не исках да върша глупости, времената ни бяха нормални, но видях че конкурентите правят грешки. Не очаквах да спечеля рали Монте Карло още първата година, защото всичко бе ново за мен. Преди 15 дни още не знаех дали ще участвам, но това стана, благодарение на BF Goodrich. Искам да благодаря на тях и на Kronos, които ни осигуриха отличен автомобил за тези трудни условия, каквито не бях виждал досега на рали."
Фреди Лоа: Това е най-трудното Монте Карло, което съм имал, заради леда, снега, дъжда. Никога не съм карал с толкова големи гуми за сняг, а пътят беше осеян с капани. Трябваше да се пазим от грешки, защото можеше лесно да загубим 20 секунди. За нас, състезанието мина добре. Когато загубихме 2 минути заради спукването, разбрахме, че няма да успеем да настигнем Себастиан и се радваме на второто място. Това е добър резултат в състезанието."
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!