Фейслифтът на Renault Twingo дебютира у нас

Main January 16, 2012 | Speed-Press.com A- A+ 2720 views | no comments

Броени месеци след официалния си дебют на салона във Франкфурт, фейслифтът на Renault Twingo вече бе забелязан и по софийските улици. Моделът идва с още по-богато обзавеждане, като за българския пазар предвидените степени са Trend и Dynamique. Стандартно в него ще открием доста екстри, нетипични за компактния клас като круиз контрол, фарове срещу мъгла и др. При желание клиентите ще могат да поръчват и индивидуални отделни задни места, каквато се падна на нас в рамките на двудневната ни среща с кокетния градски мъник. Сред компактните автомобили новият Twingo единствен предлага такова разположение на седалките. В Dynamique откриваме радио, CD и MP3 (USB/AUX). Дадена е възможност и за Bleutooth сдвояване на телефона ви с автомобила и управление на функциите от волана.
Динамичният характер на дизайна се допълва и от фаровете за мъгла, които са разположени от двете страни на предната решетка. Оформянето на фаровете като “очички“ на малко сладко животинче буди симпатии и също допринася за отличителния вид на новото Twingo.
Налице са и по-топли, и нови цветове, носещи романтични имена като „Фуксия“ и „Бермудско синьо“. Те допълват гамата от общо 9 цвята, предлагани за купето и внасят по-весел елемент в излъчването на градския автомобил.
Всичко в Twingo е добре пресметнато и премислено в името на най-важната клиентела за този модел – дамите и то тези, обитаващи пренаселените градове. Дръжките на вратите както и при предишния модел се отварят с помощта на специфично изнесено встрани лостче. Скромното мнение на Speed-Press е, че това дизайнерско решение ще предпази ноктите на добре поддържания маникюр от евентуално счупване при отваряне на вратите. Воланът е изключително ергономичен и удобен, над него е изнесен кръглият циферблат на оборотомера. Подобно решение има своята логика, тъй като голяма част от дамите управляват автомобила си като по учебник, и затова за тях е важно да следят именно оборотите. Зад този уред в удобна и достатъчно дълбока вдлъбнатина шофьорите могат да сложат всякакви дребни вещи, включително и гримове. Скоростомерът, както и при предишния модел, е разположен вдясно от волана, под ”козирката“, подслонила радиото.
Скоростният лост на 5-степенната механична предавателна кутия сменя предавките малко твърдо. При включване на „задна“ автомобилът се нуждае от малко повече газ, но и това е добра новина за дамите.
Изключително богати са възможностите за персонализация на автомобила, включително и изображение на покрива.
Засега на българския пазар автомобилът е само с един двигател – 1,2-литровият бензинов мотор на Renault с макс. мощност 75 к.с., възможни при 5500 об/мин.
Моторът е идеален за малкото и леко купе на автомобила и е с приличен смесен разход от около 5,0 л/100 км.
Имах възможността да тествам автомобила по завоите след „Горубляне“ и „Панчарево“ в посока „Пасарел“ при относително снежно време. Той се държа изключително стабилно на пътя, като се оказа и незаменим помощник и в не чак толкова натоварения през уикенда градски трафик. Голямото му предимство, разбира се, е, че се вмества на всякакви паркоместа. Видимостта е отлична, въпреки че това често е проблем на малките автомобили.
Моделът на Renault е този, който предлага най-много пространство за пътниците и няма реален съперник в своя клас – пространството в областта на коленете за пътуващите отзад е 23 сантиметра. В това се убедих лично, тъй като на борда на Twingo пътувахме трима души – двама възрастни (единият с ръст 1,92 м, дори над главата му оставаше достатъчно място до тавана) и тийнейджър (ръст 1,64 м), но всички се чувствахме достатъчно комфортно.
Обемът на багажника на новото Twingo може да нарасне от 165 на 959 кубически дециметра, а създателите на автомобила са осигурили множество допълнителни ниши и пространства за по-дребни предмети, които улесняват експлоатацията на колата и прибирането в тях на различни предмети. Така че макар и от компактния клас, моделът е подходящ и за семейни пътувания за уикенд извън града.
В допълнение, веднага след дебюта на новото Twingo, дилърите на Renault ще предлагат допълнителни напълно нови пакети за индивидуализация, които са за последващо монтиране. Тук влиза и пакет външни „карбонови“ елементи (странични престилки, прагове, „вежди“ за калниците и т.н).
Цените на българския пазар започват от 17 990 лв. с ДДС за версията Trend.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

ДВИГАТЕЛ 1.2 16V 75 BVM5
Работен обем (см3) 1149
Брой цилиндри/клапани 4/16
Максимална мощност к.с. (kW) при об/мин 75 (55) при 5500
Максимален въртящ момент Nm при об/мин 107 при 4250
Предавателна кутия 5-степенна механична
Максимална скорост (км/ч) 170
Ускорение от 0 до 100 км/ч (сек.) 12,3
РАЗХОД НА ГОРИВО (л/100 км) / N1 ВЕРСИИ
Смесен 5,1
Извънградски 4,2
Градски 6,7
Емисии на CO2 (г/км) 119
Колесна база, мм 2367
Дължина, мм 3687
Широчина без / с огледала, мм 1654 / 1949
Височина, мм 1470
Базова цена, лв. с ДДС 17 990

 
Keywords:   renault, renault twingo
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...