Изпълнителният директор на FIAT Auto Серджо Маркионе възлага огромни надежди на брандовете Alfa Romeo и Maserati, които трябва да върнат обратно компанията към печалбата през 2015 и 2016, съобщава Automotive News Europe. Планът на шефа е да увеличи няколко пъти производството на двете премиум подразделения и по примера на Audi, BMW и Mercedes да се справи с кризата, фокусирайки се върху по-платежоспособните клиенти. Миналата година Maserati произведе 6000 автомобила, а през 2015 г. планът е за 50 000. В голяма степен ръстът ще бъде продиктуван от увеличаването на гамата модели, сред които е първият SUV на бранда – Levante. Задачата пред Alfa е трикратно повишение на продажбите до 2016 г. Миналата година компанията отчете 101 000 продажби, най-ниското ниво от 1969 г. и спад с 27%. „Ще се фокусираме върху Alfa Romeo и Maserati в топ сегментите, които в момента считаме перманентно поляризирани”, коментира Маркионе миналия месец. Анализаторите обаче са скептични към плана му, съчетан с поемане на пълен контрол върху Chrysler Group. FIAT не разполага с налични средства да купи оставащата част от собствеността на Chrysler и едновременно да инвестира милиарди във възраждането на Alfa Romeo и Maserati.За момента компанията не предвижда затваряне на заводи, въпреки че оперират значително под максималния капацитет. Фабриките в Казино, Мелфи, Мирафиори и Помиляно имат ресурс за 1 млн. коли, но общата им продукция спадна с 18% до 394 620 автомобила миналата година. До 2016 капацитетът на всички европейски заводи, включително в Полша, Сърбия и Турция, трябва да достигне 2 млн. превозни средства. За сравнение миналата година FIAT произведе 1,25 млн. коли. Половината от ръста ще бъде благодарение на Alfa Romeo, Maserati и Jeep. В периода до 2016 г. трябва да пристигнат 9 нови модела Alfa Romeo, първият от които 4С, вече представен в Женева. До 2015 г. обаче гамата ще остане с настоящите MiTo и Giulietta. Брандът Maserati ще получи повече от 1 млрд. евро инвестиции за увеличаване на гамата на 6 от 3 модела в момента. Първият от продуктовата офанзива е новият Quattroporte, който ще бъде последван от седана с 4 врати Ghibli. Дебютът му е насрочен за салона в Шанхай през април. Китай е пазар №2 за Maserati след САЩ. Цената на Ghibli ще бъде около 70 000 евро. Кросоувърът Levante ще се произвежда в завода на FIAT Мирафиори, а не в Модена. Платформата е заета от Jeep Grand Cherokee, а производството стартира през 2014.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!