Един от пилотните проекти с електрически автомобили на BMW Group, който продължи една година, приключи. Около 100 водача от Мюнхен и околността изминаха над 150 000 км. (почти четири пъти обиколката на земното кълбо) с 15 електрически MINI E – при нулеви емисии и задвижвани с екологична електроенергия, добивана от водноелектрическа електроцентрала в Бавария. Най-важният резултат от пилотния проект – електрическата мобилност функционира и днес.
15-те използвани автомобили MINI E са част от най-големия тестови парк от електрически автомобили в света, включващ над 600 MINI E, които трябва да докажат възможностите си в ежедневието. Благодарение на три пилотни проекти (в САЩ, Великобритания и Германия) BMW Group натрупва опит по отношение на изискванията на клиентите към електрическата мобилност. Освен всичко друго резултатите показват, че пробегът на електрическите автомобили - между 150 и 180 км. е напълно достатъчен за повечето клиенти, шофиращи ежедневно в градски условия. Натрупани са и нови познания по отношение на поведението на клиентите при зареждането на батериите: докато при автомобил с двигател с вътрешно горене те се отправят съвсем целенасочено към бензиностанция, то зареждането на електромобилите се извършва между другото. Така например ползвателите на MINI E обикновено включват автомобила в електрическата мрежа в собствения си гараж или на работното си място, тоест там, където автомобилите и без това престояват продължителен период от време.
Зареждането на обществените станции на E.ON се нарежда едва на трето място. Изминаваният в ежедневието пробег е значително по-кратък от максималния, който МINI E може да постигне, така че не се налага автомобилът да бъде зареждан всеки ден. Освен това наличието на зелена електроенергия за зареждане е едно от най-важните изисквания на тестовите водачи. Те са готови да платят по-високата цена на електроенергията, получена от възобновяеми източници, за да могат след това да се движат без никакви вредни емисии. Този факт е от особено значение за партньора в проекта E.ON, които на тази база ще продължат изследванията за разработването на индивидуални решения в инфраструктурата от станции за зареждане.
BMW Group ще използва натрупания от ползването на електромобили опит при разработката на Megacity Vehicle. При тази изцяло нова автомобилна концепция компонентите на електрическото задвижване ще бъдат монтирани така, че собствениците да не изпитват никакви ограничения по отношение на пространството или местата за пътници. Върху задвижващия модул ще се монтира каросерията с олекотена конструкция. Тя е изработена основно от въглеродни нишки (carbon fiber reinforced plastic или CRP) и алуминий, което компенсира високото тегло на електрическото задвижване и най-вече на батериите. BMW Group ще представи Megacity Vehicle през 2013 г.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!