2011-а Chevrolet Aveo - качествен дизайн, изпълнение и функционалност +видео

Общи 02 юли 2011 | Auto-Press.net A- A+ 4915 посещения | без коментари

Компактният клас бюджетни автомобили са най-интересните и търсени предложения на пазара днес. Пиша го без каквато и да е задна мисъл, защото, ако при по-големите коли трудно се вижда някакъв пробив по отношение на дизайна и качеството, именно в този "народен" клас битката е най-сериозна, по-бързо се появяват качествено нови предложения, както по отношение на изпълнението, така и на дизайна, и качеството. Какъвто е случаят с новото Aveo, модел 2011-а година на Chevrolet. Колата се различава от предишната по поведението си на пътя, комфорта и не на последно място с дизайна, където се набелязва и най-големият прогрес.



Обикновено впечатленията и разказът за нов модел започват с външността и промените в дизайна, защото обикновенно под повърхността промените в сравнение с предходния модел не са много. Но не такъв е случаят с новото Aveo - старата корейска платформа на колата тук е забравено минало. В плюсовете на новата машина са още първият в класа шестстепенен автоматик, напълно новото шаси, разширената гама двигатели и порасналите габарити. И предишното поколение на колата беше с по-едро купе от тези на конкуренцията, а новото е още по-пораснало - седанът е дълъг 4,4 м (+90 мм), широк 1,74 м (+30 мм) и висок 1,52 м (+10 мм).

Новата кола е развита върху глобалната платформа на GM - Gamma II. Това прави новото Aveo "роднина" на такива модели като Opel Corsa, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo MiTo, Opel Meriva, Fiat Linea и Fiat Doblo, развити върху платформата Gamma I. Обозначението II подсказва, че това е следващият етап на развитие на платформата, която ще бъде използвана в следващите поколения на Opel Corsa и Meriva.

Време е да се върнем отвън на колата, защото старата поговорка гласи "лице дупе продава". А лицето на Aveo впечатлява, първо с родството си с физиономията на бестселъра на марката Cruze, но с някои съществени промени - кръглите фарове не са с общо покритие, което придава известен италиански привкус на дизайна. Дизайнът на колата и на живо е толкова ефектен, като на картинките, колата има породистия вид на по-големия си събрат в гамата, която вече определено има типично европейско излъчване.

Chevrolet вече е намерил новото си лице след няколко експеримента, стремително и солидно, правещо впечатление на улицата, независимо от "бюджетния" клас на модела Aveo. И още нещо - двата варианта на каросерията - хечбек и седан, намекват, че в Chevrolet са разбрали печелившата формула "за всекиго по нещо". Хечбекът е с пет врати, но е маскиран като по-спортен триврат, заради скритите встрани отзад до прозореца дръжки на задните врати. Багажникът на седана пък по вместителност е сравним дори с модели D-клас с неговите 510 л и възможността за сваляне на гърбовете на задните седалки. Багажникът на хечбека е с обем 290 л и ако се наложи да се вкара по-обемист или висок багаж, трябва да се сваля поличката.

Тестът на автомобила беше по пътищата около Цюрих, а в Швейцария те не са мястото, където можеш да си правиш динамични експерименти. Но още след първите метри Aveo разкрива новото си основно качество - колата е станала много по-"драйвърска", а не разпуснато, несъбрана като предишните корейски модели. В стария модел управлението беше прекалено леко, без достатъчна обратна връзка към ръцете, а сега колата има точният и напрегнато чуствителен волан. Завоите се следват акуратно и колата не се "бори" при резките маневри, воденето е е станало по-спортно. Заслуга за това има доста вкоравеното купе, показател по който Aveo е след лидерите в класа си.

Превключването на предавките е точно и леко, нещо, което не можеше да се каже за предишния модел, а мощността на топ-варианта 1,6 л - 115 к.с., на пръв поглед изглежда малко в повече за бюджетен седан. Нека! Двигателят поема уверено от ниските обороти, но е леко спънат при високите, с оглед подобряване на екологичните си показатели. При спокойно движение остава сериозен запас от мощност, която, обаче, при високи скорости, достъпни само на германските магистрали,, навярно няма да е достатъчна.

"Да не пропуснеш автоматика" - настоятелно ми напомня симпатичната пиарка на Шевролет Ясна Стилинович. "Тази модификация е различна от това, което предлагаме в Щатите и Корея. В Европа караме доста по-"нервно", по-често се изпреварва и спира, и това е отчетено при този вариант на автоматика!"

Преди автоматиците ме дразнеха - какво можеш да очакваш от тристепенния например? Бавна реакция и нищо повече. Днес, в ерата на вече осемскоростните автоматици, вече няма разлика между тях и "ръчката". Интересно ми беше дали ще я има и при шестстепенния автоматик на Aveo? Не я намерих, кутията работи плавно, предсказуемо, предавките са подбрани така, че да осигуряват нужната динамика в компромис с икономичността - при равномерно движение дори при скорост 60-70 км ч, автоматикът преминава на най-горната си предавка.

Съвременните мотори от серията Ecotec, използвани при новото Aveo, са познати от моделите на Opel, като 1,4-литровият, 100 к.с. е оптимален за компактен бюджетен автомобил. По-малкият, 1,2-литров мотор също не е лош, във варианта "ръчка" динамиката е като при 1,4 автоматик.

За автомобил от класата на новото Aveo много важна е функционалността. Колата предлага по-просторен салон в сравнение с конкуренцията. Е, пластмасата не е от супер-качествените, малко е твърда, но удачно подбраната й фрактура прави интериорът като цяло достатъчно уютен. Ергономиката също е правилно преценена, всичко е на нужните места, няма необичайни и изненадващи решения. В таблото има две жабки, но са доста миниатюрни, затова навярно е добавено чемедже под седалката на пътника отпред. Интересен елемент е приборното панелче, наречено от създателите си с прилагателното "мотоциклетно". То е доста миниатюрно на габарит, с нормален размер е само оборотомерът.

Колата предлага стандартно, това което винаги съм търсел за нормално нагласяване на положението зад волана - реглаж и по височина и по дължина. В стандартното оборудване влизат още шест въздушни възглавници и климатик, а в допълнителното автоматичен климатик, ESP, Bluetooth, USB-вход и др.

И все пак, най-важното при този тип автомобили е определението "бюджетен". Предишното поколение на колата беше с около 15% по-ниска цена от основните си противници на пазара - Volkswagen Polo, Ford Fiesta и Opel Corsa. Новата кола с новите й качества едва ли ще предложи чак толкова високо ценово предимство и в Европа вече е известно, че новото Aveo ще е по-евтино с около 3-4% от споменатите по-горе конкуренти. У нас базовите цени на колата с ДДС за хечбека и седана са съответно 19 450 и 20 000 лева.

 
Ключови думи:   aveo, chevrolet
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте