4 юни - първите метри на първия Ford

Общи 06 юни 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3700 посещения | без коментари

Преди 115 години на 4 юни 1896-а Хенри Форд за пръв път публично изпитва първия си автомобил - Quadricycle. В този ден е записано и едно от главните имена, свързани с Детройт - Бегли авеню, 58 - адресът на семейство Форд - Хенри, Клара и двугодишният тогава Едсел. В бараката зад къщата 32-годишният Хенри прави първият си безконен екипаж.

По това време Форд е механик на Електрическа компания Едисън. През януари 1896-а взел от приятеля си броеве на The American Machinist, в които се обяснявало как човек сам може да си направи ДВГ. Форд се запалва по строежа на автомобил и с помощта на приятеля си Джим Бишоп създал много компактна и лека конструкция. Междуосието на колата било едва 1200 мм, а теглото й 230 кг. Името си Quadricycle, което в буквален превод звучи "четириколка", машината получила заради четирите си велосипедни колела с диаметър 26 цола. Името може да се преведе и по-дълго, като "четириколесен велосипед", защото класическия носи ангийското име bicycle.

Устройството на Quadricycle е доста подробно описано от Ъптон Синклер в романа му Автомобилният цар - "Отзад, под седалката се разполагаше този нов и странен двигател. В течение на доста месеци изобретателят го държеше на работната си маса, добавяйки му нови части. Двигателят имаше два цилиндъра, направени от тръби за газ с диаметър два и половина цола всеки. Във всеки цилиндър имаше плътно прогонено бутало и приспособление с което всяка капка бензин влизаше вътре и се запалваше с електрическа искра. Когато двигателят заработваше, трещеше като картечница и пускаше сив дим с неприятна миризма, което караше изобретателя бързо-бързо да затваря вратата на бараката".

Сравнението с картечница е доста точно - по това време вече Хайръм Максим вече имал патент за убийственото си изобретение, което изстрелвало 450 – 600 куршума за минута, докато моторът на Форд с мощност 3 – 4 к.с. работел при 800/мин, което докарвало доста еднакъв звук.

В тон на Синклер можем да си представим, колко са го обичали Форд съседите му, особено, когато посред нощ на 3-и юни Форд с помощника си Бишоп и присъединилият се към тях ентусиаст Чарлз Кинг започнали да бутат стената на бараката, която принадлежала на съседа на Форд Феликс Джулиани, за да изкарат по-големият от вратата на бараката Quadricycle, а след това в 1:30 го и запалили!

Форд и Бишоп се метнали на седалката и запрашили към центъра на Детройт, следвайки велосипеда на Кинг. Стигнали до Гран Ривър авеню, излезли на булевард Вашингтон, където автомобилът се задавил през хотела с доста символичното име Кадилак. В града настъпила тишина, а машината била избутана до фабриката на Едисон, сменили скъсания клапан и я прибрали обратно. Малко по-късно Форд я продава на някой си Чарлз Ейнсли за $200.

 
Ключови думи:   american machinist, bicycle, quadricycle
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте