Американската иновациона компания AC Propulsion в сътрудничество с учени от Университета в Делауеър, САЩ направи на базата на модела Toyota Scion действащ прототип на автомобил, който е способен да ви накара да забравите за зареждането на бензиностанция и в същото време да печелите пари докато стои на място.
Технологията носи обозначението V2G - "vehicle to grid" и работи като подава електричество от акумулатор в мрежа от потребители и обратно. При работа в режима V2G зарядът на батерията расте или намалява в зависимост от използваните функции. Излишъкът от електроенергия се съхранява в акумулатора до следващото включване на потребител. Специално за автомобил зареждането при напрежение на мрежата от 240 В става за два часа и осигурява преход от 240 км. При зареждане от стандартната за Щатите мрежа с напрежение от 110 В зарежда акумулатора за 12 часа. Животът на акумулатора е пет години или 80 000 км пробег.
Всъщност идеята е да се използват енергийните ресурси на колата докато тя стои на място, за да се произвежда електроенергия за общата мрежа. Тук вариантите са три - чисто електрически задвижван автомобил, автомобил с т.н. "горивни клетки" и хибриден автомобил на ток и ДВГ.
В първия случай колата служи само като допълнително депо за електроенергия на мрежата, докато стои на място, във втория и третия автомобилите работят на място и произвеждат електроенергия, която собственикът продава на енергийната компания. Те не замърсяват околната среда, защото при горивните клетки се отделя единствено дестилирана вода, а при хибридите, при работа на природен газ, емисиите на вредности са минимални. В Щатите е пресметнато, че подобни автомобили престояват средно 20 часа на ден на място. Само един електромобил може да осигури около 10 кВт, количество енергия, която може да стигне за десет къщи. Ключът на технологията е в прецизният режим на разпределение на енергията в двата му вида - приемане и предаване.
AC Propulsion е патентовала двойнопосочна зарядна система. Когато в нея се включат многобройните собственици на екомобили в полученото количество енергия става много сериозно.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!