От Audi решиха да поотложат малко пристигането на следващото поколение на своя хечбек А3, тъй като в момента компанията се занимава с развитието на други няколко нови модела, сред които са и новият SUV – Q5, както и малкият градски автомобил А1. Първоначално моделът трябваше да се появи в края на следващата година, но според нови данни хечбекът ще влезе в продажба от началото на 2010 година. Първоначално новият А3 ще се предлага във вариант с три врати, а след това вече и като кабриолет и в по-спортния си модификация S3, съобщават от специализираното издание www.motorauthority.com. Според най-новите материали в медиите Audi подготвят още повече версии на базата на А3, които ще включват компактен седан, A3 Allroad и спецификация Sportback.
В основата на този ход е желанието на Audi с новия си модел А3 да пребори успешно 1-Series на BMW, както и серията спортни модели, базирани на новото поколение на Mercedes B-Class. За пореден път основата на новия А3 ще бъде споделена с Volkswagen Golf, което означава, че вариантът с модулната платформа на Audi отпада като възможност на този етап. Въпреки това в сравнение с настоящия модел новият А3 ще порасне в размери и профилът му ще бъде малко по-плавен и спортен.
Audi B8A4 например порасна с 14 см в сравнение със своя предшественик, което го доближи по размери повече до 5-Series на BMW и E-Class на Мерцедес. Така оставеното пространство вероятно ще бъде запълнено именно от седана, базиран на А3, за който от Autobild предполагат, че ще бъде дълъг около 4.2 метра.
Съответно ще се предлага и нов открит модел, който ще има автоматичен мек покрив, възможност да бъде със задвижване на четирите колела, както и по-просторна кабина.
Възможностите за двигателя включват серия четирицилиндрови двигатели, вариращи по обем между 1.2 и 2 литра. Базовият ще бъде 1.2-литров TFSI с мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 175 Нм. След него ще има 1.4-литров TFSI с мощност от 125 к.с. и въртящ момент от 200 Нм, както и 1.8-литров TFSI с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Гамата ще бъде завършена от четирицилиндров 2-литров TFSI с мощност от 211 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Разбира се, това едва ли ще е всичко, като малко по-късно почти сигурно ще се появят и серия дизелови агрегати.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!