По-голямата част от автомобилните производители в Европа работят върху ново поколение от ултра компактни автомобили, с което да могат да отговорят на стандартите за емисии, които предстои да влязат в сила в близките няколко години. Един от най-активните в тази област са Audi, които според някои материали в медиите работят върху серия нови модели, позиционирани под настоящия си компактен автомобил – А3.
Тези нови модели включват и сериен вариант на прототипа А1 Metroproject, който най-вероятно ще се предлага в серия варианти, включително и модели с три или пет врати, Sportback, кабриолет и хибрид. Освен това ще има и вариант на Audi на базата на новия мъник на Volkswagen, който ще бъде базиран на същата платформа NSF, която бе ползвана в прототипа up! Има само един елемент, че при up! се говореше, че платформата ще бъде малко по-къса, така че все още е рано да се каже дали ще бъде така и при Audi. Според данни в медиите наследник на иначе слабо продавания А2 също ще бъде пуснат.
Според немското издание AutoBild Audi ще пуснат спортен хечбек с малко по-висок покрив. Това се очаква около 2014 година. Освен това предстои да бъде потвърдено, но изпълнителният директор Рупърт Щадлер наскоро каза, че компанията разглежда серия различни сценарии, които включват и създаването на нов А2.
Оригиналният модел, който влезе в производство преди, бе произведен със скъпа алуминиева конструкция, което значително оскъпи представителя на сегмента за малки коли. И понеже законите на пазара важат винаги, то логично тук високата цена доведе до спад на продажбите. Иначе при бъдещия нов модел Audi ще споделят един и също компоненти със сестринската компания Volkswagen в опита си да запазят разходите малко по-ниски. Това означава, че бъдещият А2 най-вероятно ще споделя един и същи компоненти със следващото поколение на Polo, включително и няколко трицилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Има и възможност Audi да представят версия с електрически мотор, задвижващ задната ос, плюс бензинов двигател, който задвижва предната ос. Така реално ще се получи и запазената марка на Audi – задвижването на четирите колела Quattro.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!