В момента се правят последните довършителни работи по първия супер-автомобил от Южна Африка. Става дума за напълно разработен в страната автомобил в който е използван двигател на Porsche, който ще му позволи да развива максимална скорост над 300 км/ч и ускоряване от 0 до 100 см/ч под четири секунди.
Автомобилът носи името Barnard, a определението, дадено му от неговия създател Крис Бернард е: състезателен автомобил за пътя". Колата няма усилватели на волана и на спирачките, няма и антиблокаж, тракшън контрол и останалите електронни глупости", които пречат на истинския водач със състезателна жилка в кръвта. Няма дори и електропакет на стъклата.
Това което има е карбонов корпус в комбинация с рамка от високоякостна стомана, което му дава здравина на конструкцията и ниска маса. В същото време карбонът позволява постигане на външни форми, в каквито металът не би могъл да бъде изгънат.
Предното окачване е захванато директно към твърдата носеща структура на колата, докато задното е в обща комбинация в специален стоманен тръбен кош, в който са монтирани още двигателят и предавателната кутия. Този кош е така направен, че би могъл да приеме не само сегашният двигател от Porsche, но и други силови агрегати, най-вече V8, производство на водещи европейски премиум фирми.
При първият автомобил на Бернард двигателят е Porsche V8 с два турбокомпресора, по който е работено допълнително доста. Двигателят има номинална мощност 460 кВт /625 к.с./, но има поле за още по-висока мощност, защото по принцип супер-автомобилът Barnard е проектиран за максимална скорост от 400 км/ч.
За целта аеродинамиката на колата е аналогична на тази при състезателните автомобили от многочасовите състезания тип 24-е часа на Льо Ман". Тя има плоско дъно, заден дифузор, изрязвания в предните калници, които генерират ниско налягане под автомобила, за да се увеличи притискането му към повърхността на пътя.
Първата любов на конструктора е авиацията и интериорът на автомобила е инспириран от кокпита на военен изтребител. Цяла редица кръгли прибори се вторачват във водача и му докладват за всяка акция на мотора и трансмисията – от налягането на маслото до температурата му в предавателната кутия, температурата на изпусканите газове. Единственият позволен лукс в супер-спортното купе е климатикът.
Няма съмнение, че Южна Африка има инженерният опит и производствени умения за да направим топ-спортен автомобил като този" - споделя Бернард. Мисля, че когато потенциалните купувачи се запознаят с него отблизо и видят, че окачването и дори предното стъкло са направени в страната, те ще разберат, че колата ще им предложи не само повече от достатъчно адреналин при карането, но и изключително високо качество на изработка.
Бернард предлага изработка на автомобила с изпълнение на всякакви специални изисквания на клиента по отношение на задвижването и окачването, като единственото ограничение може да бъде само бюджетът. Той предполага, че в завършен вид автомобилът ще има цена около 1,1 милиона ранда /около 90 000 евро/, като първите поръчки ще бъдат изпълнени в средата на годината.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!