Източник: www.bmw.bg
BMW Group съвместно с Brilliance China Automotive Holdings Ltd представя концептуален Plug-in-хибрид, лимузина от премиум-сегмента. С този автомобил партньорите правят следващата стъпка по пътя към разработването на т.нар. New Energy Vehicle предназначен за китайския пазар. Прототипът е създаден на база на разработената ексклузивно за китайския автомобилен пазар дълга версия на BMW Серия 5 Седан, която се произвежда в завода в Шенянг.
Първият по рода си подобен автомобил в Китай съчетава ексклузивността и отговорното отношение към околната среда. Освен това той запълва и нишата във високия сегмент, поставяйки основите за бъдещи серийни разработки. Задвижването на концептуалния автомобил работи на принципа на паралелния хибрид и комбинира двигател с вътрешно горене с технология BMW TwinPower Turbo с електромотор. Иновативната концепция включва специфична технология на акумулаторната батерия, както и възможност за зареждане от електрическата мрежа.
Прототипът на Plug-in-хибридна лимузина е част от стратегията за електрическа мобилност на BMW Group за китайския пазар. Представената по време на изложението Auto China 2010 пътна карта за разработването и въвеждането на пазара на New Energy Vehicle включва последователно разгръщане както на иновационната компетентност, така и производствения потенциал на Китай. Въвеждането на електроавтомобили в Китай се подпомага от BMW Group с цяла поредица от проекти. Така например в рамките на сътрудничество с университета Tongji в Шанхай, при първия съвместен германско-китайски изследователски проект за електрическа мобилност, е разработена удължена версия на BMW Серия 5 с чисто електрическо задвижване. От началото на годината първият международен тест на MINI E в реални условия е пренесен и в Пекин и Шенжен в Китай. Там MINI E се тества в условията на ежедневно шофиране от консорциум, съставен от енергийните партньори State Grid Corporation и Southern Grid, както и China Automotive Technology and Research Corporation (CATARC). Това се отнася и за полевите тестове на BMW ActiveE. Автомобилът на базата на BMW Серия 1 Купе с чисто електрическо задвижване ще бъде представен в Китай през тази година.
С тези всеобхватни полеви тестове на най-важните автомобилни пазари на света BMW Group трупа ценни знания за потребителската стойност и поведение, както и за предизвикателствата на местната инфраструктура. Натрупаният в този процес опит се ползва както за глобалната стратегия за електрическа мобилност на BMW Group, така и при разработката на New Energy Vehicle за Китай.
С Plug-in-хибридния автомобил на базата на удължената версия на BMW Серия 5 Седан BMW Brilliance Automotive представят конкретния резултат на тази стратегия. Серийното производство на автомобила ще стартира през 2013 г. в Китай.
Възможностите на Plug-in-хибридния автомобил са ориентирани конкретно към изискванията на китайския автомобилен пазар. Прототипът предлага комфорт, луксозна атмосфера и простор на нивото на изключително успешната в Китай дълга версия на BMW Серия 5 Седан. При чисто електрически режим на движение – при постоянна скорост от 60 км/ч – могат да бъдат изминати до 75 км. при нулеви вредни емисии. Използването на двигателя с вътрешно горене позволява увеличаване на пробега до 400 км., което напълно отговаря на нуждите на китайските клиенти в премиум-сегмента.
Типичната за BMW динамика при шофиране и насочената към бъдещето ефективност се осигурява от разработената на принципа на паралелния хибрид комбинация от двигател с вътрешно горене с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 160 кВт и електромотор с максимална мощност от 70 кВт. Електромоторът се захранва от разположена в багажника високоволтова акумулаторна батерия, която може да бъде зареждана от електрическата мрежа.
Специфичните за модела компоненти за Plug-in-хибридното задвижване, управляващата електроника и високоволтовата батерия са разработени в тясно сътрудничество между партньорите BMW Group и Brilliance China Automotive Holdings Ltd. При разработките интензивно е ползвана както компетентността на BMW Group по отношение на технологиии за задвижванията, така и натрупаното в Китай ноу-хау в областта на електрическата мобилност, за да могат да бъдат взети под внимание не само техническите иновации, но и научните знания за възможностите за експлоатация на New Energie Vehicle.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!