BMW за възможностите и предизвикателствата пред електрификацията

Общи 10 февруари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 1976 посещения | без коментари

Източник: www.bmw.bg


BMW Group представя иновативната и последователна стратегия на компанията към електрическа мобилност в рамките на конференция Електромобилите – предизвикателства на новата мобилност. По време на конференцията г-н Александър Миланов, управител на BMW Group България представя опита на най-успешния производител на премиум автомобили по пътя към устойчива мобилност без вредни емисии. В своята презентация той очертава основните фактори, които ще определят пазарния успех на електрическите автомобили, както и предизвикателствата пред автомобилната индустрия, правителствата и всички заинтересовани страни.

Постигането на устойчива индивидуална мобилност без вредни емисии е част от корпоративната философия на BMW Group. Компанията е единственият в света автомобилен производител, който предлага цялостен пакет BMW EfficientDynamics от технологии, включени в серийното оборудване за моделите от всички серии във всички сегменти благодарение, на които както разходът на гориво, така и нивата на вредни емисии са значително понижени. В резултат при 52 модела BMW и MINI нивата на CO2 емисии не надвишават 140 г/км.

Възможностите на BMW EfficientDynamics са наистина уникални. Към момента средният разход на гориво при всички модели BMW и MINI е понижен с повече от 27% при запазване или повишаване на мощността. Само през 2008 г., в резултат на повишената ефективност на моделите BMW, компанията е спестила около 150 млн. литра гориво в Европа, в сравнение с 2006 г. – годината преди масовото въвеждане на EfficientDynamics.

BMW Group реализира и успешен пилотен проект по пътя към мобилност с нулеви вредни емисии. От края на 2008 г. над 600 напълно електрически автомобила MINI E са предоставени на клиенти в някои от най-големите мегаполиси в света(Ню Йорк, Лондон, Токио, Берлин, Париж и др.). Те могат да изпитат възможностите за електрическа градска мобилност в реални условия. Първите резултати от изпитанията в Берлин и САЩ са много положителни. Изследванията сочат, че електрическият автомобил посреща над 90% от нуждите за мобилност на участниците в теста. Според тях полезния пробег и времената за презареждане са приемливи. Те презареждат своите автомобили най-вече у дома или на работното си място и биха искали да шофират със зелено електричество.

Резултатите от проучването позволяват да се направи извода, че можем да започнем още днес поетапно да въвеждаме електрическа мобилност. Но също така трябва да си даваме сметка, че пред нас все още има огромни технологични, икономически и политически предизвикателства.

Следващата стъпка на BMW Group по пътя към серийно производство на електрически автомобил е създаването на изпитателен парк за BMW. Това ще бъде BMW Active E, четириместен електрически автомобил на базата на BMW Серия 1 Купе и ще се яви следващият етап в разработването на технологията на електрическото задвижване.

И MINI E и електрическото BMW ActiveE обаче, са по същество конвенционални автомобили, проектирани да поемат задвижваща система с двигател с вътрешно горене, скоростна кутия и резервоар за гориво. Преработката им в електрически води след себе си редица компромиси.

Затова ако приемаме сериозно електрическата мобилност, трябва да мислим за съвсем нов тип автомобили с нова архитектура, нови материали и нови производствените процеси. Именно затова BMW Group разработва Megacity Vehicle, електрически автомобил, който ще бъде въведен в серийно производство през 2013 и има потенциал да промени света на автомобилното инженерство " отбелязва г-н Миланов.

С Megacity Vehicle (MCV) BMW Group ще предложи цялостно новаторско решение за перспективна мобилност. За разлика от електрическите модели на други автомобилни производители MCV ще бъде конструиран по-напълно нов начин, който да отговаря на изискванията на електрическо задвижване и няма да бъде базиран на съществуващ сериен автомобил.

Електрифицирането на автомобила изисква нови концепции при цялостната архитектура и конструкцията на каросерията, за да може оптимално да се оползотвори потенциалът на електрическата мобилност. С революционната концепция LifeDrive" инженерите на BMW Group преоткриват архитектурата на автомобила и я адаптират към изискванията и даденостите на мобилността в бъдеще. Целта е да бъдат преодолени трудностите свързани с увеличеното с около 250 – 300 кг. тегло. Затова компанията се концентрира върху използването на иновативни материали - каросерията на Megacity vehicle е изработена от въглеродни композити.

LifeDrive-концепцията се състои от два хоризонтално отделени, независими модула. В модулът Drive, са вградени акумулаторът, задвижването, структуроопределящите функции, както и тези свързани с безопасността. Другата част от новата архитектурна концепция, модулът Life, се състои основно от усилена и изключително лека пътническа клетка с конструкция от усилена с въглеродни нишки пластмаса (Carbon fiber-Reinforced Plastic или CFRP). Тази иновативна архитектурна концепция позволява използването на напълно нови производствени процеси, които са по-прости, по-гъвкави и по-икономични по отношение на разхода на енергия.

И въпреки огромния потенциал на електрическата мобилност не бива да се забравя, че сред решаващите фактори за пазарния успех на всички екосъобразни технологии са разходите по собствеността и ползите и нуждите на потребителите. Затова BMW Group подкрепя позицията, че правителствата трябва да разработят, в сътрудничество с автомобилния бранш, последователна пътна карта за електрическата мобилност, основаваща се на съчетаване на различни концепции за задвижване, при еднакви условия, които насърчават конкуренцията, обществена подкрепа и водеща роля за електрическата мобилност и фокусиране на националните енергийни политики към зелено" електричество и водород.

Също така според компанията трябва да се запази диференциацията на концепциите за задвижване, с цел посрещане на различни изисквания за мобилност. И в бъдеще потребителите, които изминават често големи разстояния, ще продължат да избират икономични двигатели с вътрешно горене или, в дългосрочен план – автомобили задвижвани със водород, Пътуващите на кратки разстояния ще предпочетат хибриди или т.нар. plug-in хибрид, А жителите на големите градове, в бъдеще вероятно ще изберат електрическата мобилност – например Megacity Vehicle (Мега градско превозно средство).

 
Ключови думи:   bmw, bmw group
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте