Bosch eClutch пести гориво и увеличава комфорта

Общи 18 септември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 11625 посещения | без коментари

Без автоматична скоростна кутия задръстването е два пъти по-изнервящо. Причината е безкрайният танц със съединителя, газта и спирачката. С електронния съединител eClutch от Бош шофьорите с ръчни скорости ще могат да се движат комфортно и в задръствания, и при интензивен градски трафик – без да натискат съединителя, само с газта и спирачката, както е при автоматичните скоростни кутии, и без да задавят двигателя по невнимание. Електронно управляваното включване на съединителя запълва пропастта между ръчната и автоматичната скоростна кутия. eClutch позволява и икономично движение по инерция. Ако не се подава газ, съединителят отделя двигателя от скоростната кутия без намесата на водача, двигателят се изключва и по този начин реалният разход на гориво намалява средно с 10%.
Ценово Bosch eClutch се позиционира значително по-ниско от конвенционалните автоматични скоростни кутии и е прекрасна алтернатива за компактния клас, подложен на жесток ценови натиск. Каква е разликата с истинския автоматик? С eClutch се автоматизира само съединителят, а не скоростната кутия. Съединителят работи чрез механизъм, задействан от електрическия сигнал, който изпраща педалът.
Принципът на Старт/Стоп функцията за движение по инерция е прост: системата на Бош разпознава кога водачът престава да подава газ, след което отделя двигателя от трансмисията и по този начин намалява консумацията на гориво. Този ефект се постига и понастоящем ръчно, ако водачът натисне педала на съединителя при спускане по наклон. В бъдеще функцията ще се автоматизира и освен това ще изключва двигателя. Техническото нововъведение е сложно, но си струва: разходът на гориво ще намалее с цели 10%.
Без придърпване при превключване на скороститеНаред със Старт/Стоп функцията за движение по инерция и икономията на гориво, електронното включване на съединителя добавя още екстри за водачите. eClutch ще може да се прилага като асистент за по-плавно превключване на скоростите. Специален сензор регистрира превключването на скоростта и регулира съответно оборотите на двигателя. В резултат се осъществява комфортно и плавно преминаване към друга предавка. Bosch eClutch дава възможност и за комбинация между хибридно задвижване и ръчна скоростна кутия. Досега хибридната техника бе осъществима само в съчетание с автоматични скорости, тъй като с ръчните не могат да се координират двете задвижващи системи – двигателят с вътрешно горене и електросистемата. В този случай eClutch запазва възможността за ръчно превключване на скоростите, което води до намаляване на цената на хибридите, тъй като не е необходимо интегриране на напълно автоматична скоростна кутия.

 
Ключови думи:   bosch
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте