Хм, да не би от Citroen да искат да бъдат германци. Поне такова впечатление дават те с новото поколение на популярния си С5. Известната френска компанията изглежда се обръща срещу френското в себе си (поне в новия си С5), като предпочитат да опишат модела си като притежател на немски преимущества. Малко е трудно да се каже какво са искали да кажат французите, но за едно нещо няма съмнение – това е изключително подобрен вариант спрямо предишното поколение.
Интересно е, като се замислите, че един представител на компанията Citroen каза, че предният надвес е по-добър в сравнение с толкова харесвания Peugeot 407 – Жерар Депардьо на френските автомобили. Всъщност те искат да кажат, че ако има нещо, с което да се демонстрира майсторството в ползването на молив (или да кажем различните CAD системи, които все повече навлизат), то това ще бъде носът на С5. Това е умопомрачително елегантен автомобил, като от Citroen явно най-накрая са усетили нотките на критика по отношение на марката и на чертите на предишния модел. Така в новия С5 има нещо и от С6, поне около задния прозорец и отличителната предна решетка, но преследването на немска идентичност е повлияла много в оформянето на останалата част от задницата, където автомобилът внушава респект, усещане за лукс и качество.
Тъй като идеята на модела е да бъде сегментиран като престижен модел, С5 ще се предлага само като седан, така че засега не се очаква да излезе хечбек (въпреки че след известно време ще последва комби). За сметка на това седанът предлага достатъчно пространство като за един хечбек, като то може допълнително да нарасне със сгъване на задните седалки. Та вече уточнихме, че моделът изглежда отлично, но важното е също така и да е приятен за каране и да представлява добра оферта за парите си, за да има шансове да си пробие път в изключително натоварения пазар за семейни автомобили.
Каквото и да казват Citroen, вие можете да бъде сигурни, че С5 ще се предлага като част от страхотни оферти, за да бъдат привлечени клиентите в шоурумите. С това безспорно атрактивността на автомобила ще нарасне видимо, въпреки че самият пакет си е достатъчна предпоставка да спечели интерес. Спецификацията SX ще бъде добра, но вероятно повечето модели ще бъдат VTR+, като ще бъдат оборудвани с приятни екстри като лети джанти, автоматичен двузонов климатик, както и регулируеми по електронен път седалки. Иначе спецификацията Exclusive добавя още джаджи като окачване Hydractive 3+ с автоматично регулиране на височината на возия, докато другите модели ще трябва да се задоволят с конвенционално окачване. Това е доста смел ход от страна на компания, която винаги е предлагала своите типични системи за окачване в моделите си от този клас.
Отвътре качеството е на много по-високо ниво, отколкото в предшественика – има удобен волан с по-голяма въздушна възглавница, но изненадващото за един модел с претенции за бизнес автомобил е, че има доста сериозна липса на държачи за чаши. Явно са отминали времената, когато Citroen предлагаха държач за 1.5-литрово шише минерална вода.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!