Нагласата на хората на двойния шеврон за премиум ниво изглежда вече дава резултати. Първенецът на премиум-линията - DS3 се търси усилено - за четири месеца от старта на продажбите му са приети вече над 34 000 заявки и французите, страхувайки се от претоварване на завода в Пуаси, който сега бълва по 350 автомобила на ден, от септември ще увеличат мощността му до 420 коли на ден. Целта на французите е ясна - да създадат проблеми на английската марка на BMW - Mini и след като тя предлага топ-варианта си Mini John Cooper Works, те са готови с отговора - Citroen DS3 R!
С буквата R по традиция се обозначава нещо състезателно /Racing/. Затова в основата на новия вариант е взета модификацията с мощност 150 к.с. THP 150. Малко чип-тунинг, спортни ауспуси и моторът, куплиран с шестстепенна механична предавателна кутия предлага почти равните на Mini John Cooper Works 207 к.с., а въртящият момент е вече 275 вместо 240 Нм. Всъщност бензиновият двигател 1.6 е един и същ и в двата конкуриращи се автомобила, но баварците все пак малко водят в сметката - Mini JCW е с мощност 211 к.с.
По паспортни данни, новият супер-Citroen се ускорява от място до 100 км/ч за същото време като Mini - 6,5 сек, а километър от място взима за 26,5 сек. - по-бързо от Dodge Caliber SRT-4 с мощност 300 к.с.
За доброто поведение на автомобила на пътя са използвани четирибутални спирачни апарати отпред, а задните дискове, подобно на предните са перфорирани. Инжинерите на Citroen Racing са разширили с 30 мм следата и за сметка на нови пружини и амортизатор са намалили с 15 мм просвета на колата.
На първо време Citroen се ограничава с партида от 200 коли, които във Великобритания - най-големият пазар за хот-варианти в Европа, ще са по-скъпи от Mini Cooper JCW - 23 100 срещу 21 670 паунда. Също там Renault Clio RS струва 17 710 паунда е нормален DS3 15 900 паунда
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!