Малката московска фирма E-Go Motors представи проекта си за супер-спортен автомобил, наречен E-Go Revolt (метежник, бунтовник, революционер – англ.). За съжаление, информацията за проекта засега е доста бедна.
Известно е че този руски супер-спортен автомобил от ранга на Ferrari и Маserati е направен с широко използване на чужди възли и агрегати. Платформата на колата, двигателят (V6, 3,0 л, битурбо, 550 к. с.) и шестстепенната предавателна кутия са от Mitsubishi, светотехниката и редица други детайли са взети назаем от други автопроизводители, като джантите на японската фирма Work и електрониката на фирмата National Instruments.
Джантите са 19-цолови, с гумите са 245/40/19 отпред и 325/30/19 отзад, а спирачките са с 425 мм дискове отпред и 342 мм отзад. Всички системи на Revolt се управляват с тъч-контрол чрез сензорен екран, разположен на волана. Всъщност в този автомобил автомобил руски са дизайнът, инвестицията за разработката и компановката.
Още е рано да се говори за динамични характеристики, цени и пускане на колата в производство. Първо трябва да се достигне до фазата ходови образец на колата и след това да преминат тестовете за донастройка на автомобила. Засега е ясно само одно: E-Go Revolt, несъмнено, няма да е крупно сериен автомобил, най-вече заради пазарните му перспективи. Подобен тип автомобил просто по определение не може да бъде достъпен и евтин, заради колосалната по обем ръчна, висококвалифицирана работа и всички купувани отстрани и отвън възли и агрегати.
Ако се върнем малко назад, веднага ни идва наум друг подобен руски проект – Russo-Baltique Impression. Разкошно и футуристично спортно купе, построено с използването на агрегати от Mercedes CL 65 AMG. Този проект се провали най-вече заради прекалено високата си цена от 2 млн. долара за автомобил. E-Go Revolt навярно ще струва в пъти по-малко, но дори да се удържи цената му в зоната на 60 000 – 70 000 долара, пак ще му остане супер-сериозна конкуренция с история в жанра. Ако пък влезе в по-гоната категория, насреща му ще се изправят автомобили като Nissan GT-R и Porsche 911, което едва ли ще му осигури светло пазарно бъдеще.
Независимо от неясното бъдеще на колата, създателите й безспорно заслужават голямо уважение заради ентусиазма си и стремежа да започнат и довършат това съвсем не просто начинание – създаването на супер-спортен автомобил от най-висок клас. Дали ще успеят ще покаже времето. Главното в случката е ,че Русия, макар и късно, но също се опитва да прави суперколи.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!