Видео на ECO2 гамата на Renault можете да видите тук:AutoPress.tv
С всеки изминал ден, автомобилите по пътищата стават все повече и повече. Превозните средства, задвижвани от стандартни двигатели с вътрешно горене, може и да не са най- големите замърсители на околната среда, но са сред основните. Друг факт, върху който се замислят малцина, е този, че рано или късно нефтени залежи ще бъдат изчерпани и тогава...
В забързаното ежедневие, фирмите, които обръщат внимание на екологията са изключително малко. Още по-малко са онези от тях, които работят за подобряването на ситуацията. Типичен европейски пример за това е Renault. Френският производител е съсредоточил своите усилия върху разработването на оптимално екологични и икономични автомобили, изработени от материали, които могат да бъдат рециклирани.
Технологията, която се изисква за това 95% от използваните материали да могат да бъдат използвани отново и 5% от всички пластмасови елементи да са рециклирани, е само едното от трите основни изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите ECO2 на Renault. Останалите две, не по- маловажни условия, са превозните средства да са произведени в завод, притежаващ ISO- 14001 сертификат, и отделяните в атмосферата емисии на СО2 са бъдат не повече от 140 грама на километър.
След покриването на изискванията по точка 1, самото сглобяване на автомобилите трябва да бъде извършено в комплекс, сертифициран от ISO (International Standards Organisation). За да бъдат покрити необходимите изисквания, заводът трябва да е постигнал сериозни подобрения по отношение на влиянието си върху околната среда. Основни фактори тук са консумацията на енергия и вода, визуалното и звуковото влияние, както и отделяните отпадъци по време на производствения процес. През миналата година 39 от комплексите на Renault, които се равняват на 90% от капацитета на френската компания, са получили сертификат ISO- 14001.
Разработването на двигатели, които могат да използват биогорива, е един от възможните и напълно приложими начини за удължаването на живота на петролните залежи. Биоетанолът се произвежда в резултат на ферментирането и дестилирането на различни природни култури. Като изходни продукти могат да се използват пшеница, царевица, цвекло и други. След дестилирането, биоетанолът се смесва с бензин и в зависимост от процентното съдържание на биомасата, носи наименованието Е5 (5% съдържание), Е10 или най- често използваното Е85(85% съдържание).
Положението при биодизеловото гориво е подобно, но там се използват различни видове масла, произведени от рапица, слънчоглед, соя и други. Чрез процесът трансестерификация, природното масло се превръща в биодизел, който в последствие се смесва със стандартното дизелово гориво. 30% биодизел- В30.
Благодарение на ЕСО2 програмата си, в момента Renault разполага с една пълна гама модели, които използват биогорива и/или емисиите на СО2 е под 140 грама на километър. В това число са включени новото поколение Twingo, Clio, Megane, както и вановете Master и Trafic.
Поведението на всеки един от автомобилите е напълно сравнимо с това на съответните им стандартни бензинови и дизелови версии, а твърденията за миризма на прегоряло олио са силно преувеличени.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!