Вероятно на един истински почитател на Ford Mondeo му биха потекли лигите, щом види този Titanium X с 2.5-литров петцилиндров турбодвигател с 217 к.с. и интериора, пълен с всякакви джаджи При един малко по-експертен поглед обаче се забелязва, че всичко това само разсейва от дългогодишния опит на Mondeo и това всъщност не е най-доброто, което някога е било предлагано в едно Mondeo.
Няма две мнения по въпроса, че от Ford са свършили много добра работа при създаването на наследника си. Ако имаше надпревара, където водещ критерий да е размерът, то автомобилът би спечелил със сигурност поради масивната си същност. При първата среща колата първоначално стряска малко, но от предишния опит с Mondeo можем да сме сигурни, че дизайнът ще се лансира. Както винаги има три базисни конструкции – петврат хечбек, четириврат седан и комби.
В интериора Ford очевидно са се учили от най-големите си конкуренти – и въпреки това отвътре не изглежда да е толкова завършено, както при алтернативите от Honda или VW. Все пак може да се говори за известна солидност, която е нова за Mondeo, а същевременно щедрите пропорции на екстериора обещават голямо вътрешно пространство (това важи в пълна сила за мястото за краката на пасажерите). Отвътре се забелязват Алкантара и кожа, както и новият пакет с инструменти Convers+ с цветен дисплей. Запалителната система с бутон е част от стандартното оборудване. В автомобила обаче така или иначе се влиза с ключ, а и самият бутон за запалване изглежда малко евтин, което имплицира идеята, че реално щеше да бъде по-добро конвенционалното запалване с ключ.
Споменаването на 2.5-литров петцилиндров турбодвигател с 217 к.с. обещава емоционално изживяване, но в действителност тези данни да подвеждащи Трудно се стига до по-високите обороти, въртящият момент се достига при много ниски обороти, което дава усещането, сякаш шофирате турбодизел. От Ford твърдят, че ускорението до 100 км/ч е 7.3 секунди, което безспорно е бързо, но просто на пътя не се усеща. Вероятно това се дължи отчасти на прекаленото опитомяване на Mondeo, като потенциалът на двигателя може да се чуе едва при достигане на червената линия на оборотомера.
Шестстепенната трансмисия категорично е качествена – бърза и точна. След малко време с автомобила обаче се появява друг спорен момент – как да се достигне разходът на гориво, указан от Ford, като дори и при най-пестеливото каране не може да се достигне разход от 8.2 л/100км. Същевременно вредните емисии от 222 г/км са доста високи. Когато нещата бъдат поставени по този начин, внезапно се появява решение на проблема – турбодизел, който ще предлага сходни динамични характеристики и далеч по-ниски нива на вредни емисии, както и на разход на гориво.
Mondeo винаги е бил пример за добро поведение на пътя и тук трябва да се подчертае, че новият модел не изневерява на традицията. Разликата между Mondeo и неговите конкуренти обаче вече не е толкова осезаема. Управлението е леко и приятно, но се е загубила част от чувството при стария модел. Затова и може да се твърди, че имайки предвид цената си и поведението си на пътя, автомобилът ще има сериозна конкуренция.
В ролята си на върха на сладоледа в гамата на Mondeo Titanium X е с щедро стандартно оборудване. При това, което предлагат конкурентите обаче, някои биха очаквали сателитна навигационна система и по-добра Bluetooth система. Както подчертахме, икономията не е силната страна на автомобила и имайки предвид реномето на колата, когато тръгнете да я препродавате, няма да получите много срещу това, което давате. И все пак... ако искате нещо малко по-различно от конкурентите, ако искате нещо малко по-нестандартно и забележимо, Titanium X би бил едно добро решение.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!