Ford Shelby GT500 2007

Ревюта 18 май 2006 | AutoDrum.com A- A+ 2344 посещения | без коментари

Сътрудничеството между Shelby и специалното звено на Ford (Special Vehicle Team - SVT) дари на вечните колекциониери Ford Shelby GT500, генериращ 500 конски сили с неговия 5.4 литров компресорен V8 двигател.

По подобие на оригиналното Shelby GT500, той ще е достъпен, както в купе, така и в кабриолет вариант при пускането си в продажба от лятото на 2006 година.

"Едно на ръка е да предложиш 450 конски сили в екзотична кола," казват от Шелби. "Съвсем друго е толкова мощ да се предложи в нещо толкова достъпно, колкото е Мустангът. Фактът, че не само са достигнали тази цел, но и са вдигнали летвата до 500 конски сили е само по себе си впечатляващо постижение."

Ford Shelby GT500 - Забавление със Силата

Както се очаква от всяко нещо с Шелби емблема на себе си, сърцето на колата е това, което е под капака. Турбокомпресорният 5.4-литров, 32-клапанов V8 двигател на Ford Shelby GT500 е следствие от опита на Форд в тунинговането на собствения modular-ен (MOD engine) двигател. Резултатът са чисти 500 конски сили.

Двигателят се храни принудително със смес от въздух и гориво посредством "Roots-type" турбокомпресор предоставящ 8,5 psi тяга. Ford Shelby GT500 използва отлят железен блок на двигателя и е взел от Ford GT алуминиеви бутала с по четири-клапана на цилиндър, сегменти и лагери давайки високо ниво на издръжливост на задвижващата част. "Powered by SVT" покрива главата на двигателя и придава завършеност на вида му.

Помощник в прехвърлянето на мощта върху асфалта е 6-степенната ръчна скоростна кутия. Високо издръжливата трансмисия е доказала себе си, както на пътя, така и на пистата, правейки компания на Мустангите, Mustang Cobra и новия състезателен победител Mustang FR500C.

Мощта Изисква Контрол

Ford Shelby GT500 стартира благодарение на солидните подобрения направени по Мустанга. Чисто новият Mustang е разработван от началото до края с мисълта за мощ, предоставяйки изключителна устойчивост и е добре проектирана начална точка за шасито на GT500.

SVT инженерите са преправили и подобрили ключовите компоненти на шасито, които включват преработени амортисьори и обновени стабилизиращи барове, помагащи на Ford Shelby GT500 да спира и завива също толкова авторитетно, както при потегляне.

Змията се Завръща

От пръв поглед се вижда, че това не е типичният Mustang Cobra. Зловещо изглеждащият дизайн на предната част включва широка горна и долна решетка с функционален въздушен сплитър. Горната част е окичена с известното Кобра лого, изнесено встрани от центъра, където би трябвало да се намира галопиращото пони познато от другите Мустанги. В двата края се намират полегати фарове, допълващи драматичната външност на колата.

Издутия капак е с въздухоотводи, изпъкващи в близост до водещата линия, комбинирайки подобрено предоставяне на въздушен поток и аеродинамика. Когато въздуха минава над капака, горещия въздух от двигателя бива засмукан навън чрез канали свързани към споменатите въздухоотводи.

Подобрения в Кабината

Изобилстват подобрения в стила и функционалността на кокпита. Разположението на скоростомера и тахометъра са разменени с цел оптимизиране и подобряване на ефикасността при превключване на скоростите. Предните седалки са с допълнителни странични рамена за да държат шофьора максимално позициониран по време на завой. Интериора е предлаган в две цветови схеми, черен и черно-червен. Седалките са тапицирани с кожа и в двата предлагани десена, а на гърба им е разположено лого със змията.

Ford Shelby GT500 ще се произвежда от джойнт-вентчъра Ford-Mazda, AutoAlliance International в Flat Rock, Мичиган.

 

Acura NSX 2005
24 май 2006
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте