Fornasari – непозната марка

Общи 08 юни 2009 | Auto-Press.net A- A+ 1612 посещения | без коментари

Марката Fornasari е основана преди десет години от Джузепе Форнасари, който дотогава е бил дилър на модела Corvette в Италия и го е подготвял за състезания в Европа. Автомобилната жилка на рода Форнасари стартира с баща му – Джиджи Форнасари, известен рали-пилот на Alfa-Romeo и Маserati от 50-е години на миналия век, предал на сина си не само любовта към автомобилите, но и достатъчно технически умения.

През 2003-а година компанията навлиза в рали-състезанията тип оф-роуд и има сериозни успехи в италианския оф-роуд шампионат и Международната надпревара Бая / Italian Championship Tout Terrains и International Baja Championship/. През първата си година Форнасари изполват двигатели на BMW, но през 2005-а преминават на мотори V8 от Шевролет. Отначало използват задвижване само на задния мост, но по-нататък преминават на куатро. Тази година отборът Fornasari води в италианския шампионат по оф-роуд и в международния Бая-шампионат.

Дизайнът на самостоятелно направения от тях автомобил се оказва доста удачен и ляга в основата на първите три модела на марката, които се правят и в момента - RR600, LeMans и Gruppo B.

Първият модел е луксозен всъдеход в два варианта – с две или четири врати, има 6-литров двигател от Corvette, форсиран до мощност 610 к.с. и с въртящ момент от 748 Нм. По избор на купувача се монтира една от четирите възможни кутии – две четиристепенни HydraMatic или 6-степенни Borg-Warner. Предаването е на четирите колела, като разпределението на въртящия момент става чрез вискозен съединител в съотношение 40/60% отпред и отзад. Моделът е може би най-бързият всъдеход предлаган на пазара – ускорява 0 до 100 км/ч за само 3.8 сек., километър от място взима за 23 сек. и постига максимална скорост от 280 км/ч.

Носещата конструкция на колата е пространствена тръбна рама, материалът е хром-молибден и масата на скелета, направен от 450 различни тръби е едва 150 кг. Окачването е идентечно на носещи рамена за всяко колело, позволява ход до 240 мм. Естествено, базовата цена не е никак ниска – този почти ръчно правен автомобил се предлага за 110,000 евро.

Моделът Gruppo B е най-новият на фамилното предприятие Форнасари, предлага се също с американски 7-литров мотор на Chevrolet - V8 LS2, форсиран до различна степен - 500, 610 и 700 к.с. Колата е изключително луксозна, прави се в единични екземпляри и цената й тръгва от 150,000 евро.

Третият модел е рожба на опита на Форнасари в световния ГТ шампионат. Колата е с по-дълго междуосие и ревизирана конструкция, които й дават идеално разпределение на масите върху двете оси – 50 на 50%. В интериора преобладава кожата, апликациите са алуминиеви.

В момента фамилията работи върху нов, доста авангарден автомобил, наречен засега състезателно бъги". Дизайнът е за два варианта – първият по-конвенционален и достъпен ценово, другият е по-динамичен и скъп. Моделът е предназначен за всекидневна употреба при всякакви пътни условия с възможност да се кара и напълно открит. Двигателят е V8, шестлитров, мощността е 610 к.с., задвижването е на четирите колела, габаритите са 520 х 215 х 185 см, междуосието е 325 см, масата на колата е 1850 кг, местата са пет.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте