Финансовият директор на General Motors, Фриц Хендерсън, разкри, че възнамерява да продаде своята марка за SUV автомобили и то скоро. В интерес на истината американският концерн иска да приключи сделката до края на тази година или най-късно до началото на следващата. Въпреки че Хендерсън отказва да споменава някакви имена, той пояснява, че няколко компании са показали сериозен интерес към закупуване на марката.
„Опитваме се да погледнем към продажбата на Hummer като към приоритетна задача” – казва Хендерсън. „Все пак до края на годината остава време. Вероятно може да се случи... но и ако стане в началото на следващата, това също ще ни удовлетвори.”
Той допълва, че би било прекалено рано да се каже, че е сключена някаква сделка, съобщават от MSNBC, но това само по себе си вероятно означава, че се работи по някаква сделка. Два от предишните четири основни кандидата, които бяха показали значителен интерес към закупуването на Hummer – Mahindra & Mahindra и китайците от Changfeng, вече съобщиха, че са загубили интереса си към компанията. Затова пък другите два кандидата все още остават мистерия.
Слуховете за продажба на Hummer датират от юни месец, когато само няколко седмици след оповестяването на програмата за корпоративно преструктуриане и евентуалната продажба или пълна реорганизация на Hummer General Motors нае финансовата корпорация Citibank, за да провери всичко възможности за справянето със закъсалата марка за SUV автомобили.
Hummer продадоха с 62 % по-малко автомобили през този май, отколкото за същия месец година по-рано. Продажбите за първата половина на годината пък са паднали с 40 % спрямо първите шест месеца на 2007 година. Някои от търговските представители на Hummer изразиха неудовлетворението си от начина, по който GM се справя публично с нелекия момент при Hummer. Те бяха категорични, че развяването на „кирливите ризи” на марката по никакъв начин не помага никому. Дали марката ще успее да оцелее в дългосрочен план – който и да получи правата над нея – зависи от способността на бъдещия собственик да се адаптира към промените в автомобилната индустрия като цяло.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!