„Q50 символизира едно ново начало за Infiniti“, споделя Владимир Еленков, ръководител на Витоша Ауто, официалния вносител на марката в България. Не на последно място и заради новата дизайнерска линия, която този автомобил задава за бъдещите модели. "За разлика от другите големи премиум производители, нашата марка залага не само на присъствие, а най-вече на индивидуален стил и персонализация." Q50 е началото на една технологична офанзива, която залага на революционни технически иновации и модерна компютърна техника. "Стремежът ни е да бъдем винаги една крачка пред конкуренцията. Залагаме на изпреварващите ходове", разпалено разяснява Еленков. Infiniti е относително млада компания. Основана е през 1989 година като дъщерна компания на Nissan, произвеждаща луксозни автомобили за американския пазар. Днес в ерата на глобализацията брандът има сериозни намерения да играе в първата лига на автомобилния бизнес. Централата на фирмата се мести в Хонконг, с което вече и в географски аспект се разграничава от концерна майка. Плановете на Infiniti несъмнено са амбициозни: от продаваните в момента близо 170 000 автомобила годишно до 10 години японците възнамеряват да реализират от 500 000 до 600 000 бройки за година. Q50 е първият в света автомобил, който разполага с така нареченото управление by wire. При тази техника импулсът на завиване на волана вече не се предава механично, а посредством електронна връзка с колелата. На специално подготвената от Infiniti тестова площадка имахме възможност да се убедим в превъзходствата на тази иновация. Така например само с няколко кликвания по интерактивния дисплей усещането на волана при завиване може да се настрои от леко до твърдо, през множество междинни степени. Друг плюс на системата е филтрирането на неравностите по пътя. По този начин електрониката компенсира дупки и препятствия, вследствие на което автомобилът се движи безпроблемно по права линия. Настройката на новата система в Q50 е извършена под личното ръководство на шампиона от Формула 1 Себастиан Фетел. Впечатляващо е, че разработката й е отнела на инженерите на Infiniti цели 15 години. Вероятно за българския пазар най-атрактивен ще бъде четирицилиндровият дизелов двигател. С обем от 2,2 литра той гарантира 170 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Максималната му скорост е 230 км/ч, средният разход 4,8 литра. В негова полза говори и фактът, че заедно със седемстепенната автоматична скоростна кутия е съвместна разработка с Mercedes. Особено при изпреварване или на магистралата, водачът бързо се убеждава в еластичните възможности на този ефикасен двигател.Като екологична алтернатива Infiniti предлага за Q50 и алтернативно задвижване на цена от 97 140 лева, по желание дори с интелигентна система за задвижване на всички колела (доплащане 4890 лева). Тук японците комбинират 3,5-литров V6-мотор с електродвигател, като подобно на M35h два съединителя се грижат за допълнителен въртящ момент към задвижването, когато това се налага, и удачно са кръстили функцията direct response. С общо 364 к.с., Q50 Hybrid може да ви изстреля като ракета. Няма никакво съмнение, че и на Фетел това му е доставило огромно удоволствие! Така ускорението от 0 до 100 км/ч от място отнема само 5,1 секунди, по-малко дори от Infiniti M35h, който в момента е в списъка на Рекордите на Гинес за най-бързо ускоряващ хибриден автомобил.При интериора Q50 набляга на познатите ни от другите модели на марката характеристики като естествена елегантност, просторни задни места и висококачествена изработка с много внимание към детайла. Луксозните материали и хай-тек приложения подсилват доброто първоначално впечатление. Дизайнът в купето ясно се фокусира върху човека зад волана. Усещането за двоен кокпит се постига чрез арматурно табло под формата на фина двойна вълна в съчетание с асиметрична централна част. Всички бутони за управление са поставени така, че шофьорът да може да ги ползва, без да променя стойката си на шофиране. Кулминация са двата независими сензорни екрана, които значително разтоварват арматурното табло. Управлението зад скоростния лост напомня за елегантен заключващ диск на лъскав огнеупорен сейф, долният дисплей спокойно може да се конкурира с всеки един iPhone, графиката между инструментите напомня на компютърна игра, а елегантните рамки на скоростомера и оборотомера напомнят за циферблат на луксозен часовник. Така матираният хром и лъскавият пиано лак остават приятно допълнение. Определено високото качество личи във всеки детайл на този автомобили. Буквата Q е синоним на Infiniti и символизира стремежа на марката към качество (quality). Q50 е първият от новото поколение модели Infiniti, които пак ще се означават с буквата Q (а кросоувърите с QX). Както Q, така и моделът QX имат своите предшественици в миналото в лицето на емблематичния Q45 от 1989 година и QX4 SUV от 1997 г. Любопитно е, че Infiniti държи правата върху автомобилните обозначения с буквата Q, като конкурентите от Audi са откупили правата, за да ползват Q в съчетание с едноцифрени числа. С други думи, има какво да очакваме до Infiniti Q99.
ИЗВОДСлед успешния си дебют преди четвърт век в САЩ сега Infiniti налага своята премиум философия и в Европа: модерни качествени автомобили в съчетание с безупречен сервиз. На този фон Q50 е един обещаващ високотехнологичен и иновативен автомобил за индивидуалисти.
Q50 - ПЪРВИЯТ АВТОМОБИЛ В СВЕТА СЪС STEER-BY-WIRE ТЕХНОЛОГИЯЕлектродистанционна система за управление steer-by-wire осигурява на водача възможност да персонализира усещането при въртене на волана. Лека при маневри, по-твърда и по-пъргава при спортно шофиране или трудни пътища, системата за директното адаптивно управление (Direct Adaptive Steering) предлага различни опции чрез лесно управление в сензорните екрани. Съпротивлението при въртене на волана и реакцията (предавателно число) се настройват индивидуално и могат да се запаметят от автомобила. Системата работи чрез електронно прехвърляне на усилието на шофьора към предните колела, където бързият задвижващ механизъм движи рейката. Чрез елиминиране на механичните загуби, които могат да забавят реакцията при стандартните системи, тук тя е много по-бърза и вибрациите на волана се елиминират.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!