Jaguar залага на 4х4 и дизел! E, и малко даунсайзинг!

Общи 16 април 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2490 посещения | без коментари

Правилото "голяма кола - голям мотор" вече не е достатъчно актуално в света на колите. Особено силно се налагa процесът на намаляване на ходовите обеми /даунсайзинг/ в Европа. А доскоро беше трудно да си представим Mercedes S-клас с четирицилиндров двигател или BMW с трицилиндров! Днес колите от сегмент E с четирицилиндрови мотори са почти стандарт и към тях вече се присъедини /каква "ерес"/ Jaguar XF.

Делът на дизеловите модели е вече повече от съществен и в премиалния клас - средно е вече 49%, а при някои модели се наблюдава еднозначен превес в полза на дизелите. Такава е например петата серия на BMW, където всеки две от три продадени коли са с дизелови мотори.

Неотдавна, при посещението си в централата в Гайдън на групата JLR на Острова, имах възможност да видя и покарам новата модификация на колата и то с дизелов 2.2-литров агрегат, дело на PSA Peugeot Citroen и Ford. Този мотор вече се използва при Citroen C5 и Peugeot 508. Но при французите моторът предлага мощност от 204 к.с., докато при британците е със 190, а максималният въртящ момент и при двата варианта е еднакъв - 450 Нм.

При XF моторът е с надлъжно разполаганe и е куплиран с осемстепенна трансмисия ZF с интелигентна система Stop-Start. Jaguar XF 2.2D ще се комплектова само с нея, но ще я видим още и при останалите модификации на обновения седан - бензиновата шестица 3.0, осмака 5.0 и битурбодизела V6.

Четирицилиндровият, 16-клапанов дизел има оригинален софтуер, осъвременена система на впръскване и доработен колянов вал. Към него е придаден специален датчик, позволяващ на системата start/stop да пускат двигателя с още не спрял напълно колянов вал. Обикновено аналогичните системи изчакват до пълно спиране на вала. По думите на британците, тази технология позволява да се съкрати разхода на гориво от 5 до 7%.

Ревизираният мотор ускорява новия XF от място дo 100 км/ч за само 8.5 секунди /Audi A6 2.0 TDI - 177 к.с. за 8,7 с, Mercedes E 220 CDI - 170 к.с.за 8,8 с/ и позволява на колата да развие максимална скорост от 225 км/ч. Седма и осма предавка са повишаващи, системата stop-start реагира моментално в реални пътни ситуации без никакви проблеми при спирането и тръгването. Инженерите са взели доста мерки по обезшумяването на мотора и нивото на шумност в купето е намалено с 3 децибела. Емисиите на CO2 са едва 149 г/км, а разходът от 5,4 л на 100 км път, доскоро беше само в областта на мечтите за големите английски котки.

Британските дизайнери са "прерисували" предната част на колата. Новият Jaguar XF има нова радиаторна решетка и фарове в стила на флагманския модел Jaguar XJ. Нови са предната и задна брони, задните комбинирани светлини. Салонът е станал още по-качествен, шумоизолацията е може би най-добра в класа.

Британците искат да предложат флагмана си Jaguar XJ в пълноприводен вариант за Америка, да го направят по-достъпен в Китай и да предложат нов компактен модел в гамата си под XF. Това сподели при посещението ми в Гайдън босът на марката Ейдриън Холмарк. Вариантите 4х4 се ползват с широка популярност в Щатите, където делът им на пазара достига 20%, а при "изкачване" към по-северните щати, там където се продават най-много ягуари, делът на колите с пълен привод достига 70%. Така че появата на пълноприводен флагман несъмнено ще способства за нарастване на продажбите.

Другата посока на развитие на марката засяга пазара в Поднебесната империя. Продаваните там XJ V8, заради големите импортни такси, достигат цена над 200 000 паунда и остават недостъпни за доста от почитателите на марката. Така, че в най-скоро време за Китай ще има модел на колата с 3-литров V6 на цена, еквивалентна на 100 000 паунда.

Всички тези мерки ще спомогнат за увеличаване продажбите на Jaguar и увеличаване на присъствието му на основните пазари. В момента марката има около 16% от нишата на луксозните автомобили в родината си, има около 5% на в същия сегмент на пазара в Щатите, два процента в Евросъюза и 1% в Китай.

Според Холмарк, Jaguar няма да гони големи производствени обеми:"Ние не искаме да се конкурираме с BMW или Mercedes, или да гоним един милион продажби годишно, просто искаме да задържим нашия премиум ексклузивитет".

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте