Lotus може и да се хванат и да възродят името Carloton, което е доста по-известно у нас като Omega. Това бе споменато от изпълнителният директор на Lotus Group, Майк Кимбърли. Lotus
Carlton бе специална версия на Vauxhall Carlton (или Opel Omega съответно), произвеждан през 90-те години. Базовият модел бе леко тесен седан с четири врати, произвеждан от General Motors, които бяха собственици на Lotus и Vauxhall/Opel по едно и също време.
Както всъщност направиха Lotus – те увеличиха обема на двигателя от 3 на 3.6 литра идобавиха двойно турбо Garret T25, с което да подсилят малко двигателя. Резултатът бе седан на GM с повече от 380 к.с., който може да ускорява до 100 км/ч за 5.2 секунди. Да не говорим, че максималната скорост възлизаше на 285 км/ч – доста повечко от немските еквиваленти М5 и Mercedes 500 e, които бяха с по-секунда по-бавни в ускорението до 100 км/ч.
В интерес на истината нова Lotus Omega ще бъде значително отклонение в политиката на компанията, която в последно време залага повече на леко тегло и спортно поведение. Затова и всъщност Lotus търсят партньор, с който да могат да пресъздадат иконичния спортен седан. И докато англичаните не споменават на каква база ще изградят новия си проект, то от специализираното издание Autocar предполагат, че това най-вероятно ще бъде Opel Insignia.
В действителност Insignia се води наследник на Vectra, но моделът се качи в по-висок клас, така че нищо не пречи да бъде база за следващата Omega.
От компанията обмислят също да затвърдят позициите си и в други посоки. Носят се слухове за разработка на нов Esprit, за който се очаква да бъде задвижван от 4.4-литров V8, доставен от BMW. Специалистите от Lotus представиха наскоро спортната Еvora, която се очаква да се предлага в няколко вариант,а включително мощна "S" версия и кабриолет.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!