Maserati създаде ново шосейно GT, познато като MC12, от което бе създадена и състезателна GT версия. Резултатът е такъв, че 37 години след последната победа на интернационалния шампионат (1967, Cooper Maserati F1, Grand Prix на Южна Африка), Тризъбеца отново се връща на пистата.
Огромното познание и технологично превъзходство на Ferrari Maserati Group, биват интегрирани изцяло в дизайна на новия автомобил. Той бива разработен във въздушния тунел от Giugiaro, идея на техниците на Maserati с подкрепата на Франк Стефенсон, Директор Прототипен дизайн и разработки в Ferrari Maserati Group.
Създаден за стресови натоварвания, това Maserati достига скорост от 330 км/ч и ускорение от 0-100 км/ч за 3,8 секунди. Въпреки, че е лесно и приятно управлението на пътя, MC12 може също така да бъде и един страхотно динамичен автомобил.
Устойчивото и пъргаво поведение на пътя увеличава удоволствието на шофьора от мощността. Новият модел прави последната стъпка от завръщането на Maserati към състезателната писта, след наскорошния и много успешен дебют в 24-часовото състезание на Daytona, на Trofeo Light. Под ръководството на инженера Giogrio Ascanelli, състезателното отделение на Maserati (Maserati’s Racing Division) в момента разработва нов автомобил, който ще покрие изискванията на по-големите интернационални шампионати.
Шосейната версия ще бъде ексклузивно в синьо-бяла премяна, с поглед назад към старите традиции на Тризъбеца.
Нова основна структура – лека и много здрава
Maserati MC12 е двуместна coupe-spider версия с дълга задница и голямо междуосие от 2800 мм. Автомобилът има типични състезателно/спортни настройки и е с твърд покрив, който може да бъда премахван. Захранен е с внушителен 6.0 литра V12 двигател със средно разположение в задната секция, генериращ 630 к.с., а разпределението на теглото е 41% отпред и 59% отзад. Структурата е съставена от най-новите технологични смеси и алуминий като следствието натова е голямата здравина и малкото тегло. Каросерията на MC12 е изцяло изработена от карбон, а поглъщащото натоварванията шаси е със структурата "пчелна пита" и е изработено от смесването на карбон и материала Nomex. Двата алуминиеви носача подпомагат допълнително поглъщането на вибрациите от пътя и гарантират за безопасност.
6.0 литра двигател с 630 к.с.
Моделът MC12 се възползва от всички най-развити технологии на Ferrari Maserati Group, както и от целия им придобит опит в състезанията. Той е захранен с мощен нормално аспириран 12 цилиндров 65
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!