Четвъртото поколение на компактния Nissan Micra вече е у нас и дори още миналата седмица са продадени първите няколко бройки. Това сподели пред Speed-Press Петър Панов, продуктов мениджър в Renault-Nissan България по време на еднодневен тест в градска среда, организиран от вносителите специално за медиите. Дизайнът на новия модел е запазил типичните белези на Micra, но се е отърсил от характерната си женственост.
Колесната му база е пораснала с 20 мм и е достигнала до 2450 мм, което освен повече вътрешно пространство, увеличава и стабилността на пътя. Височината за сметка на това е намалена с 10 мм спрямо предходното поколение и е станала 1520 мм. Цялата дължина на автомобила е 3780 мм. Макар и с пораснали размери, Micra IV е с 35 кг по-лека от предишния модел. Спестени са 3 кг от ауспуховата система, 2,2 кг от резервоара, 9 от окачването и др.
Предните А-колони в колата са се смалили, а задният спойлер допринася за по-добрата стабилност на пътя. Овалните огледала и предната маска подобряват аеродинамиката.
Подобрено е оформлението на управлението на климатроника, който е стандартен дори и при ниските степени на обзавеждане, а това си е истинска рядкост в сегмента. Същото може да се каже и за навигацията Nissan Connect с карти на България и Европа.
Изключителната система, подпомагаща успоредното паркиране, дава информация дали има достатъчно място в избраното и указаното с мигач за целта място. Тя се активира с бутон P, като функционира при скорост до 25 км/ч. Ако разстоянието е колкото дължината на Micra плюс допълнителен метър, се появява надпис ОК, при между 60 до 90 см повече, сигнализацията е „трудно паркиране”, а при по-малко от 60 см – невъзможно. Системата е с три режима на работа – за аматьор, среден и за опитни шофьори. Стандартно тя е съчетана и с парктроник на задната броня.
Делимата в отношение 60:40 задна седалка е огромно предимство пред стария модел. Освен това Micra разполага с уникален за класа си радиус на завой – едва 4,65 м, факт, който я превръща в изключително удобна за градски условия.
Засега двигателят на нашия пазар е само един – 3-цилиндров 1,2-литров атмосферен бензинов с максимална мощност 80 к.с. Той се куплира с 5-степенна механична предавателна кутия или CVT. Ниският среден разход – 4,3 л/100 км, както и ниските нива на вредни емисии - 115 г/км СО2 и 125 г/км СО2 съответно за двата вида трансмисии елиминарт необходимостта от наличието на дизелов агрегат в гамата.
По-късно на българския пазар ще дебютира и по-мощна версия на 1,2-литровия мотор с компресор, която при по-висока мощност (98 к.с.), ще е с по-ниски разход и вредни емисии – съответно 4,1 л/100 км, и 95 г/км за механична предавателна кутия и 115 г/км за CVT. Тази трансмисия е с широк спектър от предавателни числа до 7,3:1, което обуславя по-голяма динамиката, по-малък разход и по-бърза реакция. Съответно рефлектира и в по-малко масло и по-малко триене в самия агрегат.
Шумоизолацията на купето е изключителна за автомобил от компактния клас.
Четвъртата генерация на Micra идва на нашия пазар със стартова цена от 22 110 лв. с ДДС.
Цветовата гама е изключително пъстра и богата – от черно, през синьо, весело зелено, тиквено, до червено и два вида бяло.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!