Новият спортен вариант на Mitsubishi десета еволюция - Lancer Evolution X вече е на пазара в Япония. Както и нормалния нов Lancer десетката" е по-дълга, по-широка и по-висока от деветката". В същото време колата е само с 25 кг по-тежка, защото покривът, предните калници и задния спойлер са направени от алуминий. Новата машина има по-нисък център на тежестта, заради оптимизираното разположение на агрегатите, както и по-добро разпределение на масата по оси. За целта е скъсено предното надвисване, като от коша са извадени акумулатора и казанчето за течността на чистачките и са преместени в багажника. Най-важната промяна в купето е неговото вкоравяване – той е по-твърд с 40% на усукване и с 60% на огъване отколкото Lancer Evo IX.
Окачването на новото Evo е със запазената архитектура на предишното – МакФерсън отпред, мултилинк отзад, но е с преработена геометрия, с увеличена якост на точките за закрепване към купето, както и с увеличени следи на двата моста. Увеличени са размерите на спирачните апарати марка Brembo, като екстра се предлагат по-леките с 1,3 кг разглобяеми апарати на същата марка, както и окачване Bilstain.
Интересно е че в Япония Lancer Evo Х може да се купи с такива екстри като 7-инчов екран с течни кристали, 30-гигабайтов твърд диск за вкарване на външни записи и аудиосистема Rockford Fosgate с девет говорителя!
Двигателят е двулитров, четирицилиндров, турбо с алуминиев блок, закачен на хидравличини опори. Вместо задвижване с ремък на разпределителния механизъм е използвано верижно. Фазите на газоразпределение работят по променливи цикли, което е позволило максималната мощност да достигне 280 к.с., а максималният въртящ момент да нарасне спрямо този на стандартната версия с 67 Нютонметра.
Главната новост в трансмиссията е преселективната кутия на компанията Getrag с двоен съединител Twin Clutch SST, която освен ръчен и автоматичен режим за превключване на скоростите предлага три различни нива за бързина и моменти за превключване – нормално, Спорт и Супер Спорт.
Електрониката, управляваща работата на кутията си е японска и с тяхни настройки. Предавките могат да се сменят и с лостчета под волана, а класическият лост на скоростите се движи при смяната им по права линия само напред-назад. Който пък иска да си ръчка скоростите по класическия начин може да разчита на нова петстепенна механична предевателна кутия със скъсена първа предавка и удължена пета.
В т.н. интелектуална" пълноприводна трансмисия - S-AWC почти няма промени – останали са си предишните активни диференциали отпред и отзад - AYC и ACD. Но сега поведението на колата в пределните режими на движение се контролират не само от тях, но и от система за стабилизация. Последната ще направи новата кола по-безопасна за по-неопитните водачи, но ще бъде от полза и на истинските професионалисти, защото в предишната конфигурация трансмисията S-AWC не можеше достатъчно ефективно да се бори със занасянията на колата.
От Mitsubishi предвиждат по-нататък замяна на задния хидравличен диференциал активен електромеханичен, но той по всяка вероятност ще се появи в единадесетата еволюция на колата.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!