Moto Morini си отива

Общи 24 януари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3457 посещения | без коментари

Италианският мотоциклетен производител си отива от сцената след дълга история. Moto Morini е основана от Алфонсо Морини в Болоня през 1937-а. Преди това Морини е бил също производител на мотоциклети, съвместно с Марио Марцети под името MM. По-късно Morini попада под контрола на Cagiva през 1987-а, а през 1996-а е закупена от Texas Pacific Group, която е собственик и на марката Ducati. През април 1999-а, правата върху марката са закупени от Morini Franco Motori spa, компания основана от племеник на Морини през 1954-а.

През 1948 г. Рафаеле Алберти печели италианското първенство за леки мотоциклети - двутактови 125 куб.см. Умберто Maсети печели същото първенство през 1949 г. за марката, моторът му е SOHC 125 куб.см, четиритактов, с мощност 12 к.с. (8.9 кВт) 10 000/мин и може да надхвърля 140 км/ч. През 1952 г. Moto Morini печели състезания извън Италия със 125 SOHC четиритактовия си двигател. Емилио Meндони печели Гран При на нацията и испанската Гран При с мотор 250 GP с мощност 37 к.с. (28 кВт), развиващ 11 000/мин и максимална скорост от 225 км/ч.

През 1961 г. Джакомо Агостини започва своята състезателна кариера с Moto Morini. Той става италиански кадет шампион през 1962 г. и италиански шампион за юноши през 1963 година. Таркуино Провини печели италиaнския шампионат в 250 куб.см през 1961 и 1962 година. През 1963 г. Провини убеждава Алфонсо Морини, че марката трябва да се опита в световното първенство. Провини има дълга битка с пилота на Honda Джим Редман, всеки от тях печели по четири състезания и титлата не е решена до последното състезание в Япония, след което Редман успява да спечели шампионата пред Провини с две точки.

Поредното възраждане на марката се проваля за пореден път, въпреки, че има изгледи за закрепване на пазара. Моделът Corsaro идва в 2003-а и няколко негови варианта доста успешно се продават в Италия и Франция. После идват моделите Scrambler и Granpasso. Но икономическото състояние на фирмата се оказва не толкова розово, като прес-релизите й, бизнесът рухва и е обявено затварянето на завода.

В момента се разпродават остатъците от произведените машини - от моделите Scrambler и Granpasso все още съответно има наличност от 16 и 29 мотора. Тези 45 машини са и последният привет за всички фенове на марката. Заради особеностите на италианското законодателство, те няма да имат заводска гаранция и затова се предлагат и на доста по-ниска цена - 6300 евро за Scrambler и 7100 за Granpasso, като моторите могат да се купят единствено в Италия, директно в завода.

Интересен факт е че марката и производството можеше да бъде спасено от брата на министър-председателя на Италия - Паоло Берлускони, но сделката беше блокирана от профсъюзите, защото според спасителния план трябваше да бъдат уволнени част от работниците. Сделката се провали и за всеобща "радост" по вина на профсъюзите, сега ще бъдат уволнени всички.

За съжаление подобна тъпа съпротива от страна на профсъюзите заплашва затварянето и на най-стария завод на FIAT - в Мирафиори.

 
Ключови думи:   cagiva, ducati, franco, moto morini, motori, spa, texas pacific group
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте