В края на миналата година Nissan внесе някои подобрения в гамата си от кросоувъри, като Qashqai се сдобива с нов 1,6-литров дизелов мотор с макс. мощност от 130 к.с. и макс. въртящ момент от 320 Нм, който е най-мощният в класа си.
Моторът заменя съществуващия 2,0-литров. Ето че тази версия вече се появи и на нашия пазар, като имахме възможността да проверим поведението на автомобила с него в градски условия, на магистрала и на неасфалтирани селски улици с голям наклон.
Падна ни се една от най-високо обзаведените версии с черен кожен салон с бели шевове, панорамен покрив, навигация, MP3 плейър, bleutooth връзка за телефона, автоматичен двузонов климатик, система Stop / Start и 6-степенна механична предавателна кутия.
Интериорът прави впечатление с качествени материали и доста удобства, които като цяло те карат да се чувстваш разглезен. Дори под аудиосистемата е разположена и малка ниша с неплъзгащо се покритие за поставяне на телефона на достатъчно удобно място. Панорамният покрив вкарва доста светлина и допълнително увеличава усещането за вътрешен простор.
Подлакътникът крие достатъчно дълбока кутия за допълнителни вещи, вътре откриваме и USB порт, така че веднага свързваме към него флаш-памет с подходяща музикална подборка.
Qashqai е и първият автомобил от сегмент С в света, предлаган с фирмената технология Around View Monitor (AVM), проектирана да улесни паркирането. Боравенето с навигацията е опростено максимално, като част от функциите стават от тъч-скрийна.
Видимостта е чудесна. Вляво от него е изнесен бутонът за изключване на Stop-Start системата, който открихме чак в края на своето пътуване.
Допълнително предимство е възможността да отвориш 387-литровия багажник, без да се налага да отключваш колата.
Пътниците от втория ред разполагат с достатъчно широко пространство, дори когато предните седалки са дръпнати максимално назад. Допълнително уют създава падащият подлакътник, който крие поставки за чаши. Всяка от задните врати дори крие и по една удобна секция, където могат да се поставят малки предмети като телефони, цигари и др.
Три са възможните режима на управление – автоматичен, 2WD и 4х4.
Стартирането е безконтактно. Когато автомобилът потегля, първото ни усещане от мотора е сякаш сме с бензинов двигател. Той иска по-висока предавка едва над 2500 об/мин. Новият мотор е само с 20 к.с. по-маломощен спрямо 2,0-литровия дизел, чийто заместник се явява (130 к.с. срещу 150 к.с.). Максималният въртящ момент е останал непроменен – 320 Нм, като разликата е, че при 1,6-литровия вариант той е достъпен още при 1750 об/мин (при 2,0 dCi това става още при 2000 об/мин). В този му вариант емисиите на автомобила спадат до 119 г/км, което е по-малко дори и отколкото при 1,5-литровия дизелов фирмен мотор. Максималната скорост 190 км/ч срещу 188 км/ч при 2,0-литровия дизел с 6-степенен автоматик. Най-приятно впечатление обаче прави значителното понижение на средния разход, който според официалните данни е 5,1 л/100 км, но явно бяхме доста неразумни, като успяхме да финишираме с 6,4 л/100 км. Още повече, че както споменах, ни се наложи да се катерим в мокро време по неасфалтирани улици с може би над 60-градусов наклон, но системата 4х4 се справи отлично и с това предизвикателство, въпреки че моделът по призвание е по-скоро паркетен лъв, отколкото пръв помощник на фермера.
С новия двигател в лицето на Qashqai имаме един спестовен и разумен автомобил, подходящ за семейства, които пътуват често, или пък хора с активен начин на живот, които прекарват доста време в колата си. Когато решите да пестите от гориво, разходът дори може да бъде свален и под 5,0 л/100 км, което наистина е впечатляващо за модел от този клас.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!