Nissan Tiida – най-просторната в класа

Общи 20 август 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1326 посещения | без коментари

Инженерите на Nissan са имали за задача да направят автомобил на който трябва само да се върти волана. Независимо от това кой ще е зад него – индианец, индиец, европеец или японец. Защото новата японска кола се продава вече в Азия, двете Америки, Близкия изток и Африка, като са пласирани над 300 000 автомобила за около година. Най-новият Nissan - Tiida /безкраен прилив – яп./ скоро ще влезе в магазините и у нас, което го прави интересен за българските автомобилисти и те искат да узнаят повече за него. Ето и най-пресните впечатления от колата, натрупани по пътя София-Варна и обратно.
Tiida идва у нас от противоположна на Япония държава – от Мексико. Японската фабрика на марката е препълнена от азиатски поръчки, а и прави колите с десен волан. Транспортните разходи са същите, маршрутът е пробван от други, включително и европейски марки – Infiniti, BMW, Меrcedes, Volkswagen.
Във връзка с все по-катастрофалното положение с пракирането в градовете на Стария континет маркетолозите смятат, че собственицете на по-едрогабаритни автомобили от сегмента D на пазара са готови да си вземат също вече толкова просторните, но по-компактни по габарити автомобили от сегмента С, като Nissan Tiida. В моделната гама на Nissan Tiida ще заеме мястото между модела Note, с който имат една и съща базова платформа, както и около 25% еднакви детайли и кросовърът Qashqai. Маркетолозите определят стилистиката на колата като традиционна, еднакво приемлима на всички пазари в света. Моделите за пазара в Европа имат малко по-различна радиаторна решетка и нова броня, съответстваща на европейските норми за безопасност.
Главното, което предлага Nissan Tiida в повече от всичките си конкуренти е нещо доста нематериално – въздухът. Но доста повече в купето, отколкото при конкурентите. Вътрешността е светла и просторна, таванът е висок, задната седалка е повече от пълноценна, можеш спокойно да метнеш крак връз крак без да закачиш доста по-широките от тези на конкурентите /според производителя/ предни седалки.
Наистина Tiida има по-дълъг салон /от педалите до задната облегалка – 1839 мм/ от основните представители в класа си С - Volkswagen Golf /1741/ и Peugeot 307/1720/, а дори и от представители на по-горния клас D, като Оpel Vectra /1787/ и Volkswagen Passat /1797мм/.
Секретът на направата е в това, че конструкторите първо са поставили пътниците в него и едва след това са го направили около" тях. Предните седалки се опират почти плътно във вратите, управлението е изнесено към централната част на таблото, където са еднакво достъпни за двамата пътници отпред и са еднакво видими за всички в купето. Високата височина на сядане улеснява излизането от колата и дава възможност за повече пространство на височината на рамената.
Колата е в два варианта – седан и хечбек, като във втория случай е възможно да се регулира по дължина задната седалка при нужда от превоз на повече багаж. При хечбека стандартният обем на багажника е 272 литра, докато по-дългият със 179 мм седан има обем на багажника от 463 литра.
Всичко това прави седанът идеален за първи автомобил в семейството, още повече, че возията е мека и плавна, в салона няма вибрации и подскоци, независимо от лошото състояние на уж първокласния път София-Варна. За меката возия основна вина имат използваните пружинни ограничители от Infiniti FX45. Моторът направо не се чува на празен ход и подава глас някъде към трите хиляди оборота. Битката за тишината в купето е водена по всички посоки - от използването на допълнителни точки за зацепване на веригата на механизма за газоразпределение до подобряване закрепването на гърнетата на колата.
Датчиците за дъжд и осветеност, круз-контролът, автоматичната трансмисия и разговорите по мобилния телефон през встроеното в колата устройство BlueTooth освобождават шофьора от излишно движение с ръцете в салона. Двигателите на Tiida засега са два бензинови. Първият е 1,6-литров с максимална мощност 110 к.с. , който се куплира с четиристепенна автоматична или 5-степенна механична предавателна кутии. При автоматика нещата са не толкова динамични, но при механичната кутия колата е доста по-"събудена" и леко излиза на максимални обороти. По-големият двигател 1,8 литра е нов, бензинов и развива максимална мощност от 126 к.с. като е доста по-динамичен от малкия двигател. Този вариант се предлага само с модерната шестстепенна класическа механична предавателна кутия.
По всяка вероятност колата ще се предлага у нас в зависимост от нивото на оборудването в диапазона от 14 до 20 хиляди евро. Тази цена не е от най-ниските, но дори стандартната комплеткация на Nissan Tiida ще има хендс-фри на базата на BlueTooth, климатик, множество електрореглажи и задвижвания на елементи в купето, четири предпазни въздушни възглавници, ABS, EBD. По-нагоре намираме кожен салон, изключваема система за стабилизация ESP, по-напредничава аудиосистема, маршрутен компютър, безконтактно запалване и чип-ключ за достъп.
Кратка техническа характеристика:
Габарити мм – дължина 4474, широчина 1695, височина 1535, междуосие 2600 мм, обем на резервоара 52 литра. Двигатели - 1598 и 1797 куб.см, максимална мощност – 110 и 126 к.с. при 6000 и 5200/мин, максимален въртящ момент – 153 и 173 Нм при съответно 4400 и 4800/мин. Предавателни кутии – пет и шестстепенна механична и четиристепенна автоматична. Предно окачване – независимо, МакФерсън, задно – торсионно, спирачки – дискови, отпред вентилирани. Максимална скорост, км/ч – 186/петстепенна механична, 1,6 л/, 170 /автоматик 1,6 л/ и 195 /шестстепенна механична, 1,8л/. Разход на гориво – смесен цикъл – от 6,9 до 7,8 л на 100 км път, градско – 8,9 – 10,1 л, магистрала – 5,7 – 6,5 л.

 
Ключови думи:   bmw, d09, nissan, nissan tiida, rcedes, volkswagen
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте