Гамата на Porsche Boxster се разшири допълнително с новия Sport Edition. Въпросът е обаче дали един допълнителен бодикит, система за активно окачване на Porsche и някои стилистични новости спомагат за една по-добра кола? Трудно е да се каже, защото... стандартният модел си е идеален.
Малко автомобили са така зрели както едно Porsche, а Boxster е наследил опита на 911 и носи същите гени. Новият бодикит на Sport Edition обаче прави колата да изглежда малко тромава. Отпред нещата не са зле, но вдигнатият заден спойлер и изкуствен дифузьор по никакъв начин не подобряват външния вид на задницата. Това, което все пак оправя ситуацията до известна степен, са чисто червените задни фарове Sport Edition, които иначе се предлагат като опция за другите модели. 19-инчовите класически лети джанти от Carrera и боядисаните ролбари зад седалките също изглеждат страхотно.
Определено немският спортист може да се похвали с много качествени елементи – кафявата кожена тапицерия и гюрук, Porsche Communication Management (сателитна навигационна систем), автоматичният контрол над климатика, Bose surround sound, въздушният дефлектор и електрически седалки напомпват цената до над 50 000 паунда. Това обаче са все опции, без които стандартният Sport Edition би бил по-евтин с около 7 000 паунда. Новият Boxster си остава практична спортна кола с голям багажник, които може да побере изумително много неща за представител на този клас.
Една опция, която определено не е за препоръчване, е Sports gearshift. Без нея биха се спестили около 400 паунда, с което смяната на предавките е малко по-насечена, но иначе пък скоростите малко се инатят. Иначе няма място за критики по отношение на трансмисията и двигателя. По-големият 3.4-литров flat-6 двигател е перфектен, а 295-те к.с. при 6250 об./мин и 340 Нм между 4400 и 6000 об./мин гарантират много приятно и удобно каране на автомобила. По този начин ще бъдете достатъчно бързи, но не толкова, че при всяко леко натискане на газта да надминавате ограниченията за максимална скорост.
Що се отнася до шума от двигателя, всеки би се влюбил в него. Реално е по-приятно, когато покривът е вдигнат, тъй като вятърът не се чува, а остава само мъркането на двигателя. Възползвайте се от потенциала на агрегата и ще достигнете 100 км/ч за 5.4 секунди, а при подходящи условия ще достигнете до 270 км/ч.
Sport Edition е оборудван с PASM (Porsche Active Suspension Management), което предоставя възможност за стандартно или по-спортно каране. Спорното определено е прекалено твърдо за почти всички пътища, докато стандартното доставя истинска наслада от пътя. Управлението е много добре балансирано, като човек би мечтал всяка кола да има подобно усещане на пътя чрез волана. Когато спортистът бъде провокиран, той отговаря подобаващо, което гарантира страхотни изживявания с него.
Остава спорно дали си заслужава обаче да се дават допълнителните пари за тази кола, особено при този съмнителен бодикит. Реално само някои от опциите на новия Sport Edition си заслужават. Boxster не е много евтин, но със сигурност си заслужава цената. Икономията на гориво е добра – около 11 литра при смесен цикъл.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!