Renault представи в България обновените си модели, които носят гръмкото име Collection 2012. Промените засягат главно икономичността. Новият дизелов Energy dCi със 130 к.с. се нуждае от едва 4,1 л/100 км в Megane и от 4,4 л/100 км в големия Grand Scenic. Това води до ниски вредни емисии – едва 104 и съответно 114 г/км въглероден диоксид. Що се отнася до икономичността, тестът показа, че най-забавен за каране е ванът. Работата е в това, че той беше оборудван с новия информационен дисплей, който оцветява изцяло дигиталния оборотомер в различни нюанси, за да помага на шофьора да пести гориво. Системата старт/стоп вече е серийна (при дизела Energy) и се задейства при по-малко от 4 км/ч. Друго дребно въведение, което улеснява шофьора, е системата за потегляне по наклон, която автоматично се включва при изкачване от над 10%.
Класическият Megane също се възползва от обновяванията, като част от усилията за привличане на нови клиенти включват модерни лепенки за покрива в стил Mini, но не с френския флаг. Подобно на другите модели от „новата колекция“, Megane може да се поръча с модерни системи за следене на лентата (над 70 км/ч воланът вибрира, ако настъпите маркировката без да е подаден мигач), автоматични фарове (над 45 км/ч, включват се сами при влизане в тунел, автоматично преминават от дълги на къси и обратно при насрещно движение). Renault най-накрая предлага и т.нар. импулсно лостче за мигачите – достатъчно е леко да го докоснете за три примигвания при изпреварване или смяна на лентата.
Версията RS на Megane е с нови настройки на окачването и повече мощност. 265-те конски сили демонстрират характер, а окачването е едва забележимо по-меко. Това кара автомобилът да се държи повече като улегнало GT купе, отколкото като пистов състезател. Дори на дълъг път задната седалка е сравнително гостоприемна, като все пак не забравяте, че това е спортен автомобил, който държи рекорда за най-бърза обиколка на „Нюрбургринг“ за купе с предно предаване.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!