Shell обяви ново масло даващо 6.5% горивна икономия

Общи 27 януари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5064 посещения | без коментари

Плод на сътрудничеството между развойните екипи на Shell и Gordon Murray Design (GMD) доведе до създаването на концептуално моторно масло, което може да осигури 6.5% подобрение на горивната икономичност на автомобила. Shell обяви, че това е сериозен пробив в развитието на моторните масла и е със стъпало нагоре в технологията и развитието на маслата, след като обикновено подобни програми досега не са превишавали подобрение от 2.5%.

Инженерите на Shell са използвали като тестови автомобил разработката на GMD за малък градски автомобил T.25 и са успели да формулират моторно масло 0W-10 с изключително нисък вискозитет" което преобръща представите ни за развойна дейност в посока на повишената ефективност" - съобщават от Shell.

Сътрудничеството между развойните екипи на Shell и GMD е станало и с използването на математическо моделиране за определянето на оптималното масло според дизайна на мотора на T.25, което е помогнало да се достигне максимално възможното ниско вътрешно триене в мотора.

Селда Гунсел, вице-президент по маслата и продуктовата технология B2B в Shell Lubricants, споделя: "Създаването на нисковискозно масло за подобряване на горивната ефективност, всъщност е относително просто, предизвикателствата идват когато трябва да балансирате вискозитета с предпазните качества важни за живота на двигателя и с периодите за смяна на маслото. На пазара има доста продукти, които имат добри постижения в посока на този баланс, като Shell Helix Ultra, но те са развити съобразно параметрите на сегашните изисквания на автопроизводителите. Дошло е времето да потърсим смазочна технология, която отива далеч зад сегашните изисквания, за да повишим ефективността на бъдещите автомобили.

Независимо, че е в концептуален стадий, новият продукт е сериозно постижение в смазочната технология и това, което научихме с него, много скоро ще бъде използвано в продуктите ни. Естествено, моторните масла са само част от историята около повишаване горивната икономичност, но като се има предвид обществения натиск и инициативите на автопроизводителите за намаляване емисиите на CO2, приносът към това на маслата може да бъде много съществен. Защото намаленото вътрешно триене в мотора води до по-ниска консумация на гориво и оттам на по-ниски емисии на CO2.

Резултатът от 6.5% подобрение на горивната икономичност е още по-забележителен, защото е измерен при тестване на колата в условия на градски цикъл на движение. Тестът при комбиниран цикъл е показал резултат от 4.6% подобрение на икономичността, като за сравнение е било използвано най-широко използваното в Европа от автомобилистите масло 10W-30.

 
Ключови думи:   gordon murray, shell lubricants
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте