Toyota IQ – „Автомобил на годината 2009” в Япония

Общи 14 ноември 2008 | Auto-Press.net A- A+ 1425 посещения | без коментари

Най-малкият модел на Toyota – iQ успя да изпревари останалите 10 финалисти и да бъде обявена за Кола на годината 2009 в Япония, като събра 526 точки от 65 членното жури.

Наградата за Кола на годината в Япония се определя след като членовете на журито трябва да разпределят по 25 точки на петте най-добри кандидати, според всеки член. Задължително се дават 10 точки за един най-добър кандидат, а останалите 15 се разпределят между другите 4 кандидати.

Тази година вместо 10, финалистите бяха 11, защото на 10 място бяха два модела с равни точки. Така 11-те финалисти за наградата Кола на годината 2009 в Япония бяха: Toyota iQ, Nissan GT-R, Honda Freed, Mazda Atenza (Mazda 6), Subaru Exiga, Suzuki Wagon R, Daihatsu Tanto, Audi A4, Citroën C5, Fiat 500 и Jaguar XF.

Малката Toyota спечели наградата с един от най-убедителните резултати в историята на този конкурс. Тя получи максималните 10 точки от 39 от членовете на журито. Така в крайна сметка iQ има над 300 точки повече от втория в класирането Citroën C5. Френският модел от среден клас C5 е втори с 223 точки, а трети е Nissan GT-R с 201 точки.

При получаването на наградата, главният конструктор на iQ, Хороки Накаяма заяви: Искам да благодаря на колегите ми в Toyota, които ми гласуваха доверие и ме оставиха спокойно да изпълня мисията си и да създам уникален автомобил – най-малката кола на света предлагаща 4 места. Toyota iQ предлага места за трима възрастни и едно дете, има девет въздушни възглавници и усилена срещу удар конструкция. Колата е с бензинов двигател имащ обем един литър и вредни емисии само 99 г/км.

На второ място за Кола на годината в Япония, журито избра Citroеn C5, който също така получи и наградата за Вносна кола на годината в Япония. Супер моделът на Nissan, имащият мощност 473 к.с. GT-R е на трето място, като той беше отличен и като Автомобил на годината 2009 с най-напредничави технологии.

Продажбите на Toyota iQ в Европа започват в началото на идната година, като европейската версия ще се предлага с дизелови и бензинови двигатели и механична скоростна кутия с шест предавки.

 
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте