Volkswagen възражда проекта "един литър"

Общи 21 януари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 1545 посещения | без коментари

Volkswagen реши да се върне отново към идеята за "литров" автомобил, който да харчи само по литър бензин на 100 км път. За пръв път концепт по идеята беше показан в началото на новия век, когато лично босът на Volkswagen Фердинанд Пих лично докара във Франкфурт от Хамбург действащ прототип, като разходва по пътя едва 0,89 л гориво на 100 км и то при средна скорост на движение от 75 км/ч! Но тогава концернът се отказа от внедряването на колата в серийно производство, не за друго, а защото беше прекалено скъпа.

През 2009-а немският гигант показа във Франкфурт второ поколение на литровата идея - концептуалният L1, който разходваше 1,49 л дизелово гориво на 100 км. При това машинката имаше доста добри динамични качества - ускоряване от място до 100 км/ч за 14,3 секунди, максимална скорост 161 км/ч, а резервоарът от 10 литра позволяваше изминаването на 670 километра с едно зареждане.

L1 имаше хибридно задвижване с двуцилиндров турбодизел TDI с ходов обем 0,8 литра. Двигателят имаше възможност за работа самостоятелно в два режима - стандартен Еко - разполагаема мощност от 27 к.с./20 кВт при 4000/мин и режим Спорт, който се активираше автоматично при интензивно ускоряване и позволяваше повишаване на мощността на мотора до 39 к.с./29 кВт при същите обороти. Максималният въртящ момент на мотора беше 100 Нм при 1900/мин.

Другата част от хибридния агрегат беше елмотор-алтернатор с мощност 14 к.с., който можеше да се включва в силовия поток, както съвместно с дизеловия двигател при интензивно ускоряване, така и независимо от него при движение с ниски скорости в задръствания или в жилищни зони. В автомобила имаше литиево-йонен акумулатор, разположен в предната част на колата, където оставаше още място и за 50-литров багажник.

Днес, 10 години след пробега на супер-боса и собственик, "вълците" отново се връщат към идеята за 10 кубически сантиметра гориво на километър. Серийната кола ще има хибриден силов агрегат от 1,5 л дизел и електромотор, но с допълненията от най-новите постижения на науката. Предсериен протип на колата ще бъде показан на автосалона в Доха, Катар през следващата седмица - 26-29-и януари.

По всяка вероятност това ще е развитие на концепта L1, но с прилагане на plug-in хибридна технология, която ще позволи разходът на автомобила да падне до 1,2 л на 100 км път, че и по-надолу. Според непроверени източници, намеренията на концерна са серийното производство на автомобила да стартира през 2013-а година.

 
Ключови думи:   volkswagen
 

Снимки


 

PSA възражда Simca PSA възражда Simca
21 януари 2011
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте