Двулитровите турбодизелови версии на моделите Volvo C30, S40 и V50 вече се предлагат и с напълно автоматична трансмисия. Powershift представлява шестстепенна предавателна кутия, която предоставя комфорт при смяната на предавките, сравним с този на изцяло автоматична трансмисия, като в същото време има поведението на ръчна предавателна кутия. Още повече, тя съществено намалява разхода на гориво в сравнение с този на стандартния автоматик.
С Powershift сега предлагаме на нашите клиенти автоматична трансмисия с нашия двулитров дизелов агрегат, споделя Магнус Йонсон, Старши Вицепрезидент - Проучване и Развитие, във Volvo Cars. И то не какъв да е традиционен автоматик: по-ниска консумация на гориво, в комбинация с повишен комфорт и по-добро поведение, звучи като нерешимо уравнение. Но с Powershift доказахме, че това е напълно постижимо.
Powershift е разработена от Volvo Cars съвместно с партньорите им от Getrag. Powershift работи на принципа на две паралелни механични предавателни кутии. Има два мокри съединителя, които работят независимо един от друг. Единият от тях контролира нечетните скорости (1-ва, 3-та, 5-а и задна), докато другият отговаря за четните предавки (2-ра, 4-та и 6-а). Двата съединителя работят, като се редуват – единият се включва при изключването на другия. Това означава, че в същия момент, когато двигателят получи пълна мощност и максимален въртящ момент при първа предавка, втората предавка е вече в готовност да се включи. А когато втора предавка е вече активна, третата е подготвена и т.н. По този начин е налице непрекъснат поток от мощност без пауза в доставянето й и без загуба на въртящ момент. Това, от своя страна, води до извънредно бързи и плавни смени на предавките при поддържане на ускорение по време на самия процес на превключване.
Освен за комфорта при смяна на предавките и безупречното поведение, Powershift допринася и за значително по-нисък разход на гориво. Според нашите тестове, Powershift допринася за намаляване на разхода на гориво с около 8 % в сравнение с конвенционална автоматична трансмисия, казва Магнус Йонсон, Старши Вицепрезидент - Проучване и Развитие, във Volvo Cars. А това е една изключително важна стъпка напред в преследването на целта да намаляваме негативното влияние върху околната среда.
Powershift дава на водача автоматична трансмисия, позволяваща последователна смяна на предавките, също както при предавателната кутия тип Geartronic. Разликата е в това, че при Powershift и ръчните превключвания стават моментално и без загуба на мощност.
Благодарение на употребата на два мокри съединителя, трансмисията Powershift се справя с високи нива на въртящ момент и като цяло няма ограничения в избора на предавателни отношения. Настоящата версия на Powershift е създадена за въртящ момент до 450 Nm. При моделите Volvo C30, S40 и V50, за които е конструирана, Powershift е съчетана с двулитровия четирицилиндров турбодизелов двигател с мощност 136 к.с. и 320 Нм въртящ момент.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!