Крайният субективизъм на американските медии постепенно се инфилтрира в медиите в останалия свят, като в САЩ се правят всякакви догадки за развитието на автомобилната индустрия. Затова и нещата в САЩ определено не изглеждат ясни в момента. Всъщност никъде картинката не е толкова ясна, колкото изглежда да е в Швеция, където Saab и Volvo се надяват на помощта на правителството от няколко месеца.
Тази седмица например стана дума, че шведското правителство може да осигури 445 милиона евро за помощ към Volvo, докато конкурентите им и техни сънародници – Saab – засега остават без такива помощи, въпреки че като че ли се нуждаят повече от това.
Но защо шведите биха третирали двете си марки различно? Дали има значение кой им е собственик? Ford първоначално бяха изразили готовност да поемат пълна отговорност и да гарантират прилив на капители към Volvo, каза пред Automotive News шведският държавен секретар, Йоран Хаглунд.
General Motors от друга страна не са давали подобно обещание и оставиха Saab да се оправят сами. Оттогава Saab поискаха известна реорганизация, за да се отделят от корпоративната структура GM.
Въпреки това има известна уловка при даването на заемите от страна на правителството – така 10 % от средствата трябва да осигурени от частни кредитори. А убеждаването на участниците в пазара, че компанията може да изплати дължимото, не е никак лесна задача.
Но въпреки това с оглед на глобалните позиции на Ford и отдадеността на американците да спасят шведската марка все пак може да бъде намерено малко по-лесно частно финансиране.
Междувременно Volvo се опитваха да си създадат по-благоприятен имидж напоследък и да си вдигнат акциите (в буквален и преносен смисъл), като добавиха няколко модела към своята ефективна DRIVe гама. Освен това компанията предлага различни драматични и противоречиви прототипи като S60 например.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!