На изложението във Франкфурт Volkswagen ще представи Golf R с 300 конски сили, струващ 38 000 евро в Германия. В сравнение с най-мощната до момента версия GTI с 230 к.с. R е по-потентен със 70 „коня“. От своя предшественик шесто поколение свежият Golf VII се разграничава с 30 „коня“.
Задвижването е поверено на 2-литров турбобензинов двигател с множество модификации. В стремежа си да „изстискат“ 70 допълнителни конски сили от него, инженерите преработват цилиндровата глава заедно с изпускателните клапани, леглата на клапаните и пружините им и поставят нови бутала. За да постъпват в горивните камери гориво и въздух под по-високо налягане, са направени промени и по всмукателните клапани и по турбокомпресора.
Максималната мощност от 300 к.с. е на разположение в диапазона между 5500 и 6200 об/мин. Въртящият момент е повишен до 380 Нм – с 30 повече, отколкото при GTI, при това между 1800 и 5500 об/мин. Въпреки всички подобрения за повишаване на мощността VW обещава по-нисък разход. Напълно електронният контрол на охлаждането на мотора позволява ефективен термомениджмънт с къса фаза на загряване. Пътят за отработените газове към турбокомпресора сега е с водно охлаждане и е интегриран в цилиндровата глава. Двигателят работи с двойна система за впръскване на горивото (директно и във всмукателния колектор), променливи фази на газоразпределение на двата вала и двустепен контрол на хода на изпускателните клапани. Благодарение на всичко това разходът пада до 7,1 литра, с около половин литър по-малко, отколкото при предшественика с 270 к.с. С DSG-трансмисия консумацията пада дори до 6,9 литра.
Този Golf обаче не е създаден, за да бъде икономичен – за което свидетелстват и динамичните характеристики: с ръчна трансмисия ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 5,3 секунди, а с DSG – дори за 4,9. Без двойното задвижване 4Motion тези стойности обаче нямаше да бъдат възможни. Преработената система при нужда изпраща до 100% от мощността към задната ос. В зависимост от ситуацията, положението на педала на газта и на волана, Haldex-съединителят светкавично преразпределя въртящия момент между предната и задната ос.
При по-ниско натоварване или при движение по инерция предаването на мощността се осъществява само към предните колела, за да се пести гориво. За по-висока динамика в завой и по-ефективно пренасяне на мощността върху платното за движение, електронната система XDS+ симулира функцията на блокаж на предния и задния диференциал чрез координирани спирачни намеси. Performance-подобренията обаче не свършват дотук: за оптималната употреба на писта двустепенната система ESC (Electronic Stability Control) може да бъде напълно деактивирана. VW подчертава, че това е възможно само при Golf R.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!