Автомобилите SL и техните умалени копия удариха шейсетте

Общи 11 декември 2012 | Speed-Press.com A- A+ 8300 посещения | без коментари

Първият състезателен 300 SL от 1952 г. е почетен с колекционерска 12-сантиметрова количка година по-късно. Всъщност историята на моделчетата е почти толкова дълга, колкото и на самата SL-класа. Няма начин да обичате колекцинерските моделчета и да не познавате очарованието на играчките с пружинно навиване, които нашепват приказки за отминали времена.
Връзка между реалните коли и колекционерските им умалени копия съществува открай време и е ключов момент в историята на автомобилостроенето. Сред най-често пресъздаваните в миниатюрен формат версии са Mercedes-Benz 300 SL Coupе (W 198 I, 1954 до 1957 г.) и 190 SL (W 121, 1955 г. до 1963 г.). Колекцията показва как по един забележителен начин иновативните процеси от бранша се пренасят и в индустрията на играчките. Пружинно навиваните двигатели са заменени с електрически с батерии, после идва ред на кабелното управление, а след това – и на моделчетата с радио управление
Когато умаленото копие на състезателния 300 SL (W194) е пуснато под знака на марката Dux през 1953 г., легендарното „гълуинг“ купе от серия W 198 е все още таен проект. Дизайнът на играчката, разбира се, е вдъхновен от профила на състезателния автомобил. От друга страна W 194 вече дава привкус на някакъв вид серийна естетика и както ще видим по-късно през 1954 г. на салона в Ню Йорк дебютира и производственият 300 SL.
За своя 300 SL Dux решава да не използва нормалните методи за производство на играчки а прибягва до винтови сглобки. Това позволява на собствениците на такива играчки да отварят своето моделче, да го разглобяват и дори да демонтират двигателя, който е с пружинно навиване.
С течение на времето производителите на играчки започват да предлагат пластмасови моделчета SL вместо доскорошните калаени. Това донякъде също отговаря на въвеждането на нови материали в автомобилостроенето и прибягването до нови техники.
Цялата еволюция в сектора е илюстрирана доста добре от екземпляра 300 SL Coupе на Wiking, изработен от пластмаса в мащаб 1:87, въведен с ценовата листа от 1956 г. По това време спортните gullwing автомобили, както и малките влакчета са с корпуси без отвори за прозорците, а стъклата на фаровете им са изобразени с помощта на боя. През 1960 г. се появява 300 SL с прозрачно челно стъкло и прозорци наред с купето 190 SL на Wiking, пуснато през 1957 г. Постепенно се стига до все по-подробни моделчетата, като кулминацията е във вид на версия с радиаторна решетка и брони.
Около 1960 г. вече имаме и мащабно автомобилче Pagoda с демонтируем покрив от Gama, и дори 230 SL (W 113) от Schuco, което пък има напълно функционираща 4-степенна трансмисия.
През 1961 г. производител на детски играчки сключва договор с Daimler, за да получи скици на реални модели, които да използва за направата на 1,5-метрови колички с педали.
Днес Mercedes-Benz продължава да поддържа собствена висококачествена колекция от мащабни модели на класическата си колекция, като за целта си сътрудничи с редица известни производители. Естествено скъпите колекционерски играчки се продават чрез дилърската мрежа на автомобилите от марката. Могат да бъдат поръчани и онлайн.

 
Ключови думи:   coup, mercedes 300, mercedes benz, mercedes benz 300, mercedes sl
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте