Във всяко автомобилно изложение, особено при по-важните, могат да се зърнат късчета от бъдещето на автомобила. Видения, които в повечето случаи си остават само добри и красиви пожелания, но понякога стават и реалност. Особено интересни са те, когато идват от автосалон като този в Сеул, столицата на най-бързо засега проспериралата автомобилна държава в историята.
Не е тайна, че в основата на успеха на американската марка Chevrolet лежи трудът на корейски дизайнери и инженери, след като GM закупи всичко най-читаво, останало от рухналата империя на Daewoo. Тази практика продължава и сега, най-интересните предложения на новия Chevrolet идват от развойния център на марката в Сеул. Такъв е случаят и с Chevrolet mi-Ray Concept mi-Ray, дело на Concept Advanced Design Studio в корейската столица.
Mi-ray е и символичен поклон към спортната история на Chevrolet. Това е малка открита кола подобна на модела от 1963-а - Monza SS, лека и функционална като модела от 1962-а Corvair Super Spyder, а аеродинамичният и фюзелаж" е реминисценция на модерните реактивни изтребители. Предната и задна брони навяват спомени за старите модели Chevrolet Corvette.
В колата е намерила място интересна комбинация от напредничава хибридна технология и напредничав дизайн, разкриващи доста от бъдещите възможности за развитие на марката. В същото време концептът е дан на почит и към 100-годишнината на американската марка, като в същото време отбелязва и официалното й лансиране в Южна Корея с намекът скрит в името на концепта - Mi-ray на корейски означава бъдеще.
Двуместният родстър има доста компактни размери – дълъг е едва 3.9 метра и се отличава с класическите пропорции на автомобил със средно разположен мотор. Всичко това е интерпретирано с използването на хай-тек технологии, изключително интересно развити повърхности на колата, комбинация от остри елементи и закръглени скулптурни повърхности.
Tялото на автомобила е от карбон или от пластмасови елементи подсилени с карбонови нишки. То е визуално разделено на две части от характерна ъглова линия, подчертана от скрита в корпуса светлина. Други впечатляващи елементи са двуделната радиаторна решетка, вратите тип ножица, прибиращите се камери, заместващи огледалата и прибиращите се спойлери, контролиращи правилното движение на въздушния поток около колата, 20-цоловите джанти с профил на турбинни перки.
В интериора продължава аеродинамичната тема с двуместния кокпит, заобикалящ плътно водача и пътника. Тук интересни са асиметричните седалки, с подглавници следващи вида на външните повърхности с интегрирани продължения за безпроблемно каране с открити глави, а интериорът е съвременна интерпретация на стария спортен интериор на шевитата от минали век.
Целият интериор е всъщност вкаран в здрава карбонова черупка, която дава допълнителна якост и безопасност на колата. Таблото е ориентирано към водача, като използва обратно прожектиране върху повърхността си. Информацията е разпределена в три зони, като в центъра са данните за състоянието на колата, отляво се показва оставащото разстояние до следващото зареждане, отдясно е навигацията, изминатите километри и данните за моментния и среден разход. За повърхностите в купето дизайнерите са използвали интересен микс от полиран алуминий, натурална кожа, бели материи и повърхности тип течен метал".
В хибридното задвижване на колата е включен четирицилиндров, 1,5-литров турбомотор, разположен зад седалките и два монтирани отпред 15-киловатови електромотора. Tе се захранват от 1.6-киловатова литиево-йонна батерия, която има възможност за дозареждане по време на движение при рекуперативното спиране.
В системата е интегрирана автоматична трансмисия със сдвоен съединител (DCT), която позволява на водача да избира кой от двата моста да е задвижващ, като предният е само на ток. Не е забравена и системата старт-стоп, която работи активно с DCT-о. Хибридната система е от типа plug in", което ще рече, че има интегриран конектор за зареждане от битова елмрежа.
Прибиращите се камери за гледане назад, които заместват класическите външни огледала, са с електрозадвижване. При каране в града, камерата за гледане напред, работи съвместно със системата GPS, като комбинира нейната информация с видео в реално време.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!