Създаденият от баварците в рамките на проекта CleanEnergy седан BMW Hydrogen 7, със силов агрегат, работещ както с традиционно автогориво, така и с водород, е готов за пускане в серийно производство.
В процеса на разработка успешно са били комбинирани водородната технология и характерните за баварките динамичност, плавност на работата и луксозно оборудване.
Мощността на иновационния 12-цилиндров силов агрегат е 191 кВт/260 к.с. при 5100/мин, а максималният въртящ момент достига 390 Нм при 4300/мин. Новият седан се ускорява от място до 100 км/ч за 9,5 с. Максималната скорост достига 230 км/ч и е ограничeна на тази цифра електронно. Независимо от вида на горивото мощността на двигателя остава непроменена.
Колата изразходва на 100 км път средно 3,6 кг течен водород, което е еквивалентно на 13,3 л традиционно гориво. При използване на бензин средният разход е 13,6 л на 100 км път.
Hydrogen 7 има шестстепенна автоматична трансмисия и задвижване на задния мост.
В началото на този месец двама еврокомисари са получили първите в света задвижвани с водородно гориво седани премиум-клас за ежедневна експлоатация.
Според представители на фирмата Hydrogen 7 ще бъде произвеждан в малки серии от по 100 автомобила, които до края на годината ще бъдат изпитвани от шефове на компании, политици и журналисти, формиращи общественото мнение, но засега няма да са достъпни в свободна продажба.
Според експертите, масовото производство на коли, подобни на баварската, едва ли ще тръгне скоро. Общо е мнението им, че водородът е много перспективно гориво, защото наличието му в природата е неограничено и използването му не нанася вреди на природата.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!