В света има 7 000 000 000 човешки същества и всеки от нас е по своему различен. Именно с тази идея бе създаден новият малък градски приятел на човека – Opel Adam. Нощно звездно небе на тавана, или яркосин небосклон пак със звездички – можете да ги поръчате без проблем. Такава екстра има само Rolls-Royce, но разликата е, че цената й в лимузината излиза колкото цялото това автомобилче. Цветните клипси за джантите можем да сменяме според цвета на каросерията и настроението си и ако случайно новата ви половинка не хареса интериора, винаги можем да го префасонираме по същия начин, по който освежаваме телефона си с поредния цветен панел. Ключът на компактния четириместен градски автомобил с три врати също може да бъде поръчан с желания от нас цвят.
Adam Jam, Adam Glam или Adam Slam? Защо не и James Blond?
Въображението на маркетолозите на Opel е стигнало дотам, че те са сътворили доста „рапърски“ съчетания от звуци, за да именуват трите различни линии на Adam – Jam (за феновете на забавленията и тези, чиято фантазия не познава граници), Glam за семплата елегантност и Slam за почитателите на спортния дизайн в чистата му форма. Цветовете също са кръстени по един доста забавен начин – жълтото на каросерията е James Blond, а черният покрив е перифраза от „Терминатор“ - I`ll be Black. Белият съответно е White my Fire – (като знаменитата песен на Doors – Light my Fire).
Любопитна подробност е, че за теста на модела в Лисабон, в който участвахме, компанията бе осигурила точно 40 екземпляра, всичките обзаведени с 5-степенна механична трансмисия и 1,4-литров бензинов мотор с макс. мощност 87 к.с. и Stop/Start система. Нито един от всички тестови автомобили обаче не си приличаше с останалите. Това е обяснимо - двуцветни комбинации на цветове на каросерията и покрива (3 eксклузивни само за него), 12 цвята на купето, 31 различни дизайна на джантите, 6 цвята на сменяемите декоративни клипсове на джантите, 4 интериорни, 15 възможности за дизайна на седалките, 19 ексклузивни декоративни комплекта, 6 различни оформления на тавана с 3 отпечатани мотива и 1 със звездно осветление, допълнителни детайли на облицовките, аксесоари, избор от 8 вида амбиентно осветление и др.
Ако желаете можете да изпробвате границите на собственото си въображение да конфигурирате вашия Adam на www.opel.de.
С Adam в градския трафик
Предвид размерите му, с Adam задръстванията не са страшни и намирането на място за паркиране не е проблем. Убедихме се в това сами в час пик в Лисабон. Планинските завои извън града не изплашиха това на пръв поглед кокетно автомобилче, което успя безпроблемно да ни отведе до най-западната точка на Европа – Кабо да Рока.
Наш неизменен спътник в Лисабон беше навигацията BringGo, разработена като специално приложение за Opel Adam и iPhone. Още на пресконференцията преди тестовото шофиране производителите се извиниха, че работата по нея не е приключила напълно, с една дума – предстоят подобрения. С влизането си в Adam първото нещо, което направих, бе да пусна горе-споменатото звездно небе, а после да свържа личния си смартфон чрез Bluetooth с инфоразвлекателната система IntelliLink и да заредя любимата си плейлиста. По-късно на изхода получихме и iPhone, който сдвоихме с автомобила с AUX-in кабела и на екрана светнаха указанията на навигацията BringGo.
Двигатели и пътно поведение
Засега двигателите са три бензинови 4-цилиндрови, всички от гамата ecoFLEX на Opel – 1,2-литров с макс. мощност 70 к.с., 1,4-литров с макс. 87 к.с. (този тествахме) и още един 1,4-литров с макс. 100 к.с. Предстои появата и на напълно ново поколение алуминиев малък бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване с ново поколение механична 6-степенна предавателна кутия
С тестовия силов агрегат малкият Adam се представи отлично. Моторът безпроблемно ни извеждаше и от най-стръмните завои тип „фиби“. По каталожни данни ускорението с него от 0 до 100 км/щ. става за 11,5 сек, а комбинираният разход на гориво е 5,1 л/100 км.
Неизменен наш помощник при престрояванията на пътя беше интергираната към огледалата система за следене на автомобил в зоната на мъртвата точка в опасна близост.
Въпреки лошото време и бурния Атлантичеки океан, по пътя към Кабо да Рока не усетихме колко всъщност силен е вятърът, въпреки че Adam е с дължина едва 3,698 м и ниска маса.
Много системи на борда
Нищо не ни липсваше на борда. Макар и представител на сегмента А, Adam разполага с автоматичен асистент за паркиране, отопляем волан, изцяло вграден багажник за велосипеди FlexFix. Добра възможност е и олекотения за града режим на волана CITY. Има две добри новини около новия модел на Opel – продажбите му у нас започват от първото тримесечцие на 2013 г., и той е един от малкото автомобили, които наистина се произвеждат в Германия, а всички знаем какво означава това.
Цените
Обявените за немския пазар цени започват от 11 500 евро с ДДС за 1,2-литровата версия на двигателя. Индивидуализацията на модела не е особено скъпа, примерно „звездният“ таван с 60 LED светлини ще струва 380 евро, срещу още 300 евро получаваме и инфоразвлекателната система, аситентът за паркиране, комбиниран със сигнализацията за автомобил в зоната на мъртвата точка излиза 580 евро. Засега цените за България не са обявени, но се очаква по традиция те да бъдат доста по-ниски.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Opel Adam 1.4 ecoFlex 87 к.с.
Двигател – бензинов, 4-цилиндров, редови, 1398 куб. см; макс. мощност – 87 к.с. при 6000 об/мин, макс. въртящ момент 130 Нм при 4000 об/мин; ускорение – 12,5 сек, макс. скорост – 176 км/ч, среден разход на гориво – 5,1 л/100 км, СО2 емисии – 119 г/км, междуосие – 2311 мм, габарити (д/ш/в, мм) – 3698/1720/1484; базова цена за Германия за версията 1.2 – от 11 500 евро с ДДС
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!