Renault представи готовите версии на своите първи масови електромобили, които се очаква да излязат на пазара през 2011 г. Renault Fluence Z.E. и Kangoo Z.E. вече могат да бъдат поръчвани от клиенти, които желаят да са сред първите собственици на екологично чистите автомобили.
Renault Fluence Z.E. е малко по-дълъг от обикновения Fluence (с 13 см) и има редица нови дизайнерски елементи в екстериора. Повечето компоненти обаче са идентични с тези на модела с двигател с вътрешно горене. Интериорът също е идентичен. Клиентите разполагат с багажно пространство от 300 литра.
Автомобилът е задвижван от електромотор с мощност 95 конски сили и 226 Нм въртящ момент. Той е способен да развива максимална скорост 135 км/ч и да изминава 160 км с едно зареждане. Самата батерия се зарежда от обикновен контакт за 6 или 8 часа, както и от станция за бързо зареждане за 30 минути (след 2012 г.).
Другият електромобил, който излиза на пазара в първата половина на 2011 г., е лекотоварният Renault Kangoo Z.E. Моделът има абсолютно същите размери, същата товароносимост от 650 кг и товарен обем, идентичен с този на обикновеното Kangoo (3-3,5 куб. м). Този автомобил може да развива 130 км/ч, а с едно зареждане изминава 160 км. Неговият двигател е с мощност 60 к.с. и максимален въртящ момент 226 Нм.
Алиансът Renault-Nissan обаче не представя само тези два електромобила, а напълно нов бизнес модел. Клиентите ще притежават колите си, но не и батериите, а при желание ще могат да сменят изтощената батерия с напълно заредена за 3 минути на специалните станции, които в момента се изграждат. Те ще могат или да закупят колата или да я вземат под наем. Renault-Nissan също така работи с много държави и компании по света за изграждането на цялта инфраструктура за потреблението на електромобили. В този проект алиансът е инвестирал 4 милиарда евро и има 2000 служители, които работят само в областта на електромобилите. Renault Nissan очаква до 2020 г. електрическите автомобили да заемат 10% от общите продажби на нови коли.
Според първоначалните данни първите два модела Fluence Z.E. и Kangoo Z.E. ще струват колкото дизелови модификации на същите автомобили в момента. Първоначално се очаква разходите за експлоатация от страна на клиентите да са същите като за автомобил с двигател с вътрешно горене, но по-късно употребата на електромобилите ще струва значително по-малко.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!