За първи път в България- Mazda CX-7

Общи 15 юни 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1620 посещения | без коментари

• Спортен външен дизайн и 18-инчови джанти
• Практичност, комфорт и оборудване на SUV автомобил, идеални за многостранен активен стил на живот
• Мощен бензинов двигател DISI* с турбокомпресор, максимална мощност 260 к.с. и максимален въртящ момент 380 Nm

Компанията Mazda е на път да разтърси европейския пазар на SUV автомобили с модела Mazda CX-7, определен за пускане на пазара през втората половина на 2007 година. Това е кросоувър, който съчетава висока мощност, спортен дизайн, SUV-функционалност и комфорт в един-единствен автомобил, който да доставя максимално удоволствие от шофирането. Добавете към всичко това и дългия списък на стандартното оборудване, и ще се окаже, че моделът Mazda CX-7 е идеалният автомобил за спорт и за активен начин на живот.

Под капака на двигателното отделение на новия модел CX-7 е скрит мощният 2,3-литров бензинов двигател MZR, с интеркулер (междинен охладител), с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Същият двигател се използва и в моделите Mazda6 MPS и Mazda3 MPS. При 5 500 об./ мин той развива максимална мощност 191 кВт/ 260 к.с., и въртящ момент 380 Н.м при само 3 000 об./ мин. Със своя здрав, но лек корпус задвижващата система Mazda с активно разпределение на въртящия момент към четирите задвижващи колела – за гарантиране на превъзходна теглителна сила, и със шест степенната механична скоростна кутия, която е специално приспособена за Европа, моделът CX-7 предоставя такъв динамичен стил на шофиране, който не се среща често при SUV автомобили с такъв комфорт и функционалност.

CX-7 не само се управлява като спортен автомобил, той също и изглежда като спортен автомобил, който издава своя динамичен характер веднага, щом го зърнете. Предната част на автомобила има голям, ниско разположен въздухозаборник и малка горна решетка, очертани с мощни контури, които се издигат нагоре и над капака на двигателя, оформяйки силен и усъвършенстван изглед. Силуетът се доминира от агресивния ъгъл на предното стъкло, което със своите 66º има по-спортен вид, отколкото това на много спортни автомобили. Това се съчетава с плоската линия на покрива, издигащата се странична линия и големите калници, които му придават агресивна стойка на пътя. Отзад спортната тема е доразвита с двата ауспуха с голям диаметър и със стилно закръглените задни светлини. Основните елементи, които са характерни за европейската версия, са новоразработените брони, които са интегрирани със стилните предни фарове за мъгла, страничните мигачи, разположени във външните огледала за обратно виждане, и задните светлини за мъгла.

Вътре в купето дизайнерите са фокусирали вниманието си върху спортното, качествено оформление и изработка, със задълбочено внимание към подробностите. Това включва матова двуцветна мека повърхност на декоративното покритие (с леко зърниста текстура), с декоративен панел, който минава от предните врати към багажното отделение, като се издига нагоре в синхрон с подчертаната поясна линия отвън. Арматурното табло е с разчупена конструкция, а скоростомерът, разположен в приборното табло пред шофьора, е разграфен за скорости над 240 км/ч. Воланът и ръкохватката на скоростния лост са облицовани с кожа – за придаване на усещане за спортно съвършенство, а на арматурното табло изобилства от хромирани декоративни елементи

Целият този спортен изглед и скъпи материали при Mazda CX-7 са съчетани с функции и възможности, които са типични за един SUV автомобил. Тук може да споменем високата позиция на водача и пътниците, осигуряваща добра видимост, заедно с простора и комфорта – които го превръщат в идеалния автомобил за най-разнообразни стилове на живот. Има цяло множество ниши и отделения за багаж и дребни предмети, които улесняват пребиваването в купето. Към тях спадат голямата централна конзолна жабка (с обем приблизително 5,4 литра), двете поставки за чаши отпред, заключвщата се жабка, бутилкодържатели в джобовете на предните врати и в централния подлакътник на задната седалка (когато е спуснат), и голям джоб отзад на седалката за предния пътник – за списания или пътни карти.

Моделът CX-7 предлага място за пет пътника и техния багаж. Седалката на шофьора е с електрическо регулиране (в зависимост от нивото на оборудване), и разполага с лумбална опора (в областта на кръста). Багажното отделение на модела CX-7 е голямо и практично. При изправени задни седалки това отделение е с дължина почти 100 см, което е достатъчно за побиране на три сака за голф, а зад задната седалка има ръб, който спира багажа от плъзване напред. Задните седалки могат да се сгъват в отношение 60:40 с помощта на лесната за използване система Каракури на Mazda, като ръчката за освобождаване на задната седалка е разположена в декоративното оформление на багажното отделение. В резултат се получава плосък под за товарене на багаж, с дължина приблизително 176 см, което е достатъчно за транспортиране на по-големи товари, например велосипеди. Има даже двулицева платформена кора, изработена от здрава пластмаса. Обърнете я, и ще можете да пренасяте замърсени предмети, без да цапате подовата облицовка.

На борда на автомобила има цяла съкровищница от оборудване, чиято цел е да направи пътуването ви практично и забавно, дори когато е ежедневно. Стандартното оборудване за базовия модел включва RDS радиоприемник със CD плеър (с възможност за възпроизвеждане на файлове във формата MP3) и бутони на волана за дистанционно управление на аудиосистемата, предни и задни електрически стъкла, управлявани с едно докосване, контакти 12 волта - на арматурното табло и в централната колона, и дистанционно управление на централното заключване. Към тези функции в моделите с високо ниво на оборудването се добавят кожена тапицерия с вградени в предните седалки нагреватели, аудиосистема Bose Centerpoint® за заобикалящ звук с девет високоговорителя, CD чейнджър за шест компактдиска, ксенонови фарове с автоматично включване и ниворегулиране, устройство за миене на фаровете, чистачки с датчик за дъжд и усъвършенствана система Mazda за влизане в автомобила и запалване на двигателя без използване на контактния ключ.

Активната и пасивната системи за безопасност са последна дума на техниката, и обгръщат отвсякъде отличния пакет от възможности на новия модел CX-7. За Mazda приоритет е повишаване ефективността на системите за активна безопасност, защото много по-важно е да се предотврати произшествие, отколкото след инцидент да се минимизират травмите. Като най важен елемент от системата за активна безопасност, спирачната система разполага с големи предни и задни вентилирани дискове и последно поколение 4WD-ABS, специално разработена за автомобили с 4 задвижващи колела. Тя е 4-канална, 4-сензорна и за 4-те колела, като в допълнение разполага и с Електронно разпределение на спирачното усилие (EBD) и Електронна асистенция на спирачното усилие при екстремно спиране (EBA). Другата особено важна система за активна безопасност, която също се вгражда стандартно за всички версии на CX-7 е Електронната система за динамичен контрол на траекторията, наречена DSC (Dynamic Stability Control) в комбинация със системата против приплъзване на задвижващите колела (тракшън контрол). Естествено най-отличителната система при Mazda CX-7 е самото задвижване 4х4. В повечето случаи 4х4 системите в този клас автомобили се активират при загуба на сцепление на задвижващите колела и чрез виско-съединител се придава въртящ момент на задния мост. При 4х4 задвижването на CX-7, електрониката не чака задвижващия мост да изгуби сцепление, а в зависимост от стила на шофиране автоматично зацепва и задния мост чрез електромагнитен междуосов съединител. Освен това задният диференциал е частично самоблокиращ се. Всичко това, заедно с перфектният баланс на масите и настройките на окачването, позволяват на водача да управлява CX-7 като истински спортен автомобил, а не като обикновен SUV.
Относно пасивната безопасност компромиси също няма. Всички елементи на пасивната безопасност са стандартно оборудване. Това включва освен здравия корпус със зони на програмирана деформация, усилващите греди във вратите и специално разработен резервоар за гориво, който не допуска разливане на бензин при удар отзад. Естествено задължителен елемент са и триточковите предпазни колани за всички места, като предните са с пиропатрони и система за ограничаване на натоварването. Стандартно има и 8 въздушни възглавници – 2 предни фронтални, 2 предни странични за защита на тялото и 4 тип завеса за защита на главите на пътниците отпред и отзад.


Европейската версия на Mazda CX-7
След успешното стартиране на продажбите в САЩ и Япония, където вече са продадени над 46 000 броя, Mazda CX-7 скоро ще дойде в Европа с доста промени. Повече от 30% от елементите на автомобила са променени или напълно нови за да се отговори най-пълно на нуждите и желанията на европейските клиенти. Основните промени са по отношение на повишаване удоволствието от шофирането, качеството на използваните материали и сигурността.

 
Ключови думи:   mazda, mazda cx 7, mazda3, mazda6, mps
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте