Тоyota остави непроменени плановете си за производство на 9.34 милиона автомобила през тази година, независимо от форсмажорното затваряне на заводите й в Япония заради преминалото наскоро земетресение. Това е съобщил президентът на фирмата Кацуаки Ватанабе на пресконференция в Токио.
Toyota в момента е на гребена на вълната и задмина американският General Motors като световен автопроизводител №1. Причината за това е във високото качество на японската продукция, икономичните малки, средни и хибридни модели, като Corola, Yaris, Camry и Prius. Подчертавайки фирмената стратегия Ватанабе каза че Тоyota ще продължи с развитието и предлагането на нови технологии срещу глобалното затопляне и вредностите, работейки най-вече върху хибридите и зареждането им от битовата електромрежа. В потвърждение на това през юни Тоyota премина границата от един милион хибридни автомобила само десет години след старта на продажбите на Prius.
Целите на Тоyota за тази година сочат 6-процентно увеличение спрямо 8,8-е милиона пласирани автомобили през миналата 2006-а година и при положение, че това стане фирмата ще отбележи осма поредна година на растеж на глобалните си продажби.
Земетресението прекъсна производството на 16-и юли, най-вече заради сериозните увреждания в мощностите на най-големия доставчик на компоненти не само за Тоyota, но и за други водещи японски автопроизводители – Riken Corporation, който заема 50% от пазара. Този доставчик е основен производител на двигатели и трансмисии, както за Тоyota, така и още за Suzuki, Мitsubishi Мотоrs, Subaru, Honda, Маzda и Nissan. Това причини загуба на функционалността за 20 от 31-та асамблиращи линии на Тоyota в страната. Ударът беше още по-силен, защото Тоyota за да намали разходите по производството изобщо не използва складове, а работи по логистичната система точно на време" /just in time/, което доведе до спирането на работа на цели 12 завода.
Според предварителните оценки на специалистите спирането на конвейерите ще доведе до ненаправата на около 100 хиляди нови автомобила, което може да се окаже най-голямото в японската автоистория принудително намаляване на производството. Според оценките Тоyota ще загуби от 46 000 коли до 55 000 коли, половината от които са били предназначени за експорт. Ватанабе, обаче обеща, че до края на годината това изоставане ще бъде наваксано и дори задминато. Според анализаторите всъщност тази цифра се равнява на тридневната продукция на гиганта и лесно може да бъде възстановена, ако се изработят тези дни в някои от уикендите.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!