Емблемата на Chevrolet във формата на папийонка добива международна известност след представянето й лично от съоснователя на фирмата Уилям C. Дюран през 1913 г. По това време компанията Chevrolet е само на две години, но вече твърдо е поела по пътя към обществото на най-големите автомобилни производители в световен мащаб.
Официалната версия за това как емблемата се е появила на бял свят е добре известна. В историята, потвърдена лично от самия Уилям Дюран, се казва, че вдъхновението за създаването на този знак е дошло вследствие на мотив, който Дюран вижда върху десена на тапетите в парижки хотел. Така твърди и официалното фирмено издание The Chevrolet Story, издадено през 1961 г. по повод 50-ата годишнина на Chevrolet. Той дори откъсва парче от тапета и го прибира, за да го покаже на свои приятели с идеята, че от изображението би могло да излезе сполучлива автомобилна емблема.
За да бъде интригата пълна, съществуват и напълно противоречащи на тази история разкази. През 1929 г. Марджъри - дъщерята на Уилям Дюран, публикува своята книга My Father. В нея тя разказва как той от време-навреме драскал по листа на масата в трапезарията и скицирал различни автомобилни емблеми. „Мисля, че беше в паузата между супата и пърженото пиле на една вечеря, когато той скицира изображението, което се използва като емблема на Chevrolet и до днес“, споделя тя своята версия за раждането на папийонката.
В Chevrolet Pro Management Magazine от 1986 г. пък интервюираната 13 години по-рано Катрин - съпруга на Уилям, си спомня момент от ваканцията, която семейството прекарва в Хот Спрингс, щата Вирджиния през 1912 г. Докато чете вестник в хотелската стая, вниманието на Уилям е привлечено от някакво изображение, за което той казва – „Мисля, че това би било много добра емблема на Chevrolet“. За съжаление, Катрин не уточнява какво е било изображението или как е било използвано.
Tова парченце ценна информация се оказва напълно достатъчна, за да вдъхнови Кен Кауфман, историк и редактор на The Chevrolet Review, да потърси евентуални доказателства за наличието на истина в нея. Резултатът от неговото изследване на фактите се оказва забележителен – в брой от 12 ноември 1911 г. на излизащия в щата Джорджия вестник The Constitution Кауфман попада на реклама, публикувана от производителя на брикети Southern Compressed Coal Company за техния нов рафиниран горивен продукт с наименованието Coalettes. Логото на Coalettes се оказва напомнящо на папийонка изображение с наклонени странични линии – изключително близко по форма на емблемата, която скоро след това ще се превърне в символ на автомобилите на марката Chevrolet. Датата на публикацията във вестника показва, че Chevrolet Motor Company е основана само девет дни по-рано.
В рамките на няколко години, папийонката започва да се утвърждава като категоричен символ на марката Chevrolet – до момента се счита, че първата употреба на фирмения знак за реклама на марката е в броя на вестник Washington Post от втори октомври 1913 година. „Търсете тази емблема“, гласи посланието над папийонката.
Въпреки това вариациите по темата за произхода на легендарната емблема съвсем не свършват дотук. Друго обяснение за нейната форма изтъква приликата й със стилизирана версия на кръста от националния флаг на Швейцария – родната страна на основателя Луи Шевроле, роден на Коледа 1878 година в семейство на френски родители в Ла Шо дьо Фондс, кантон Нюшател.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!