Леонардо Фиораванти, дизайнерът на култовия Ferrari Daytona и 288 GTO, вече си има нова работа. Той ще превърне Beijing Auto, доставчика на мотоциклети за китайската армия, в глобална марка от луксозния сегмент. Или поне ще се опита.
Още през април компанията нае Фиораванти като консултант, а после му даде поста на главен дизайнер. На салона в Пекин производителят разкри прототип за луксозен седан и заяви, че иска да бъде част от висшата лига през 2025 г.
„Китайските производители осъзнават, че имат някои проблеми, сред които идентичността на марката“, е заявил 74-годишният Фиораванти, започнал кариерата си в Pininfarina, студиото, чието име е свързано с Ferrari 458 Italia и Maserati GranCabrio.
Това не е първата китайска компания, която наема европейски дизайнер. Преди време местният партньор на BMW нае италианеца Димитри Вицедомини от Pininfarina, а Qoros Auto, джойнвенчър между Chery Automobile Co. и Israel Corp., взе бивш кадър на Mini – Герт Хилдербранд.
Докато производителите от Китай правят всичко по силите си, за да привлекат чуджи дизайнери, коментарът на колегите им от другата страна на барикадата е: „Това е като да наемеш Леонардо да Винчи да обучава група художници как да творят. Но той никога не би успял да предаде есенцията на това как природен талант да създаде нещо от ранга на „Мона Лиза“.”
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!